کد خبر: ۲۳۹۲۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷ 01 June 2016

قریب به 3 سال از تخریب ورودی قدیمی شهر آشخانه می گذرد و از ابتدا اقداماتی برای اصلاح آن صورت گرفت اما برای تکمیل این پروژه که از مهمترین اقدامات در شهرستان می گذرد ،زمان زیادی صرف شده است و بعد از گذشت چند سال و بدین شکل که همه ساله مسافران وزائران زیادی از این مسیر می گذرند چهره خوبی از شهر را نشان نمی دهد.

به گزارش تابناک خراسان شمالی ؛قریب به 3 سال از تخریب ورودی قدیمی شهر آشخانه می گذرد و از ابتدا اقداماتی برای اصلاح آن صورت گرفت اما برای تکمیل این پروژه که از مهمترین اقدامات در شهرستان می گذرد ،زمان زیادی صرف شده است و بعد از گذشت چند سال و بدین شکل که همه ساله مسافران وزائران زیادی از این مسیر می گذرند چهره خوبی از شهر را نشان نمی دهد.

شهر آشخانه به عنوان ورودی استان خراسان شمالی و باب الرضا محسوب می شود و نیازمند توجه ویژه برای زیبا سازی آن است.ورودی هر شهر نمادی از چند وچون آن شهر است.

رضایی از کسبه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این طرح خوبی است چرا که باعث رونق شهر است و حتی برخی از مغازه ها که خالی بود اکنون فعال شده است و به امورخدماتی می پردازند.

وی ادامه داد : مدت زیادی از این طرح می گذرد اما همچنان به صورت نیمه کاره است و مطمئنا چندین سال طول می کشد.

ناصری از شهروندان آشخانه نیز گفت: این پروژه شاید بتواند شهر را به خوبی به مسافران بشناساند و این نیازمند تلاش برای زیبا سازی و طراحی درست و مناسب است.

خانم گوهری نیز گفت: شاید طرح مناسبی باشد اما این که سال ها طول بکشد تا تکمیل شود و خودش نوعی زشتی برای شهر به همراه دارد .ورودی شهری که بدون سبزه ،المان و نمادی از شهر باشد اصلا جالب نیست.

وی ادامه داد: اگر مسئولان می خواهند که شهر رونق داشته باشد و یا ورودی خوبی از استان را به نمایش بگذارد باید تلاش کنندتا هرچه زودتر طرح به اتمام برسد.

رعنایی از شهروندان گفت: ورودی هر شهر باید نشان از آیین و سنت های آن باشد و باید این موضوع مورد توجه قرار بگیرد.

فخر جعفری مسئول عمرانی شهرداری آشخانه در گفتگو با خبرنگار ما گفت: طرح تغییر ورودی آشخانه از سال 93 آغاز به کار کرد و مبلغ ریالی برای انجام این پروژه 110 میلیارد ریال پیش بینی شد.

وی در مورد میزان تکمیل پروژه گفت: پروژه تاکنون قریب به 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 60 میلیارد ریال نیز هزینه شده است .

فخرجعفری افزود: برای اتمام پروژه مبلغی بیش از 60 میلیلرد ریال نیازمند است.

غلامرضا عوض زاده فرماندار شهرستان مانه و سملقان در مورد اینپروه گفت: طرح تغییر ورودی شهر آشخانه با همکاری شورای همتای استان صورت گرفت و مجوز برای تغییر ورودی از سوی این نهاد صادر شد.

وی ادامه داد: این طرح برای رونق اقتصادی شهر و مردم صورت گرفت و انتظار می رود شهرداری و شورای شهر هر چه سریعتر این پروژه را تکمیل کنندو در جلسات مختلف برای تکمیل سریع آن تذکر داده شده است .

عوض زاده افزود: شهر آشخانه به عنوان ورودی استان خراسان شمالی محسوب می شود و باید به مبلمان و فضای سبز مناسبی برای آن در نظر گرفته شود تا به جذابیت شهر بیفزاید و بتواند مسافران را جذب کند.

وی تصریح کرد: در طی ماه گذشته با آقای نادری رئیس سازمان برنامه و بودجه استان بازدیدی از پروژه داشتیم و قرار بر آن شد تا از بودجه سال 95 منابع اعتباری در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا بتوانند پروژه را تکمیل کنند.

جلیل معظمی از اعضای شورای شهر آشخانه گفت: نزدیک به سه سال از آغاز طرح تغییر ورودی شهر آشخانه می گذرد ،بحث زیر ساختی این پروژه تکمیل شده است اما اقدامات مبلمان شهری ،المان،روشنایی و امور ترافیکی آن باقی مانده است و بحث ماندگاری و نگهداری نیز از موضوعات مهم است.

وی در مورد تحقق اهداف اولیه این طرح نیز گفت: فعلا همه اهداف آن محقق نشده است اما در مورد در دسترس قرار گرفتن واحدهای صنفی و رونق اقتصادی شهر گامی موثر بودخه است و همچنین در بحث شناساندن شهر نیز این طرح مثبت ارزیابی میشود اما از لحاظ طراحی و ... به هدف نرسیده ایم.

معظمی خاطرنشان کرد: برخی از مغازه ها که در گذشته هیچ اسفاده ای از آنها نمی شد به واسطه این پروژه تبدیل به واحد های صنفی فعال شده اند و کارهای خدماتی انجام می دهند.

انتهای پیام/

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار