اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شیروان در روز سه شنبه 25 خردادماه با حضور صفایی فرماندار شهرستان شیروان، نادری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سویدانلوئی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان،...
کد خبر: ۲۴۶۴۳۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵ 15 June 2016
اولین جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان شیروان در روز    سه شنبه 25 خردادماه با حضور صفایی فرماندار شهرستان شیروان، نادری رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، سویدانلوئی مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان، سلحشور مدیر کل پزشکی قانونی استان و اعضای کمیته برنامه ریزی شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان شیروان برگزار شد.    
عباسعلی صفایی فرماندار شهرستان شیروان گفت: هدف از برگزاری جلسات کمیته برنامه ریزی شهرستان صرف توزیع اعتبارات شهرستانی نیست بلکه بررسی عملکردی دستگاه ها نیز ملاک عمل است. ادارات ضمن توضیح وظایف سازمانی خود، در بحث پروژه های عمرانی و شفاف سازی عملکردی باید فعال و موثر باشند. وی ضمن اشاره به وضعیت مناسب کشاورزی در سال پیشرو از بالا بردن راندمان آبیاری در سطح کشاورزی به عنوان عاملی که می تواند در استفاده بهینه از منابع آب موثر باشد نام برد. فرماندار شهرستان شیروان اظهار داشت: بانک ها از ظرفیت تسهیلاتی در رونق بخشی به بحث تولید استفاده کنند تا شاهد اشتغال در بنگاه های کوچک و متوسط باشیم.
نماینده عالی دولت در شهرستان شیروان گفت: در سال گذشته قریب 65% اعتبارات شهرستان از محل ماده180 بوده که متاسفانه قریب30% آن تخصیص یافته است و ابراز امیدواری کرد در سال جدید با ابلاغ اعتبارات شهرستان از محل منابع درآمدی مختلف و پایدار شاهد بهره برداری پروژه های نیمه تمام گذشته باشیم. صفایی افزود: در حوزه محرومیت زدایی از روستاها در بحث آب شرب و کشاورزی، راه، گاز و طرح هادی روستایی قدم های موثری برداشته شده است. وی خاطر نشان کرد علیرغم کمبود اعتبارات، در سفر مقام معظم رهبری به استان در بحث آب شرب و فاز 1 تعداد هفت روستا از نعمت آب شرب بهره مند خواهند شد. فرماندار شهرستان گفت: اعتباری بالغ بر 37میلیارد تومان بر اساس نیاز دستگاه ها و هماهنگی ایجاد شده در سطح شهرستان توزیع خواهد شد. 
صفایی گفت: با توجه به ابلاغ مدیرکل بانک مرکزی به مدیران عامل بانک ها در خصوص اولویت اصلی بانک ها که باید تامین مالی بنگاه های کوچک و متوسط تولیدی باشد، بیان داشت با توجه به تامین مالی بنگاه های مذکور شاهد اشتغال زایی خوبی خواهیم بود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: در بحث توزیع اعتبارات هر چه قدر شهرستان ها فعال تر و برنامه ریزی بهتری داشته باشند توسعه بهتر و سریعتر خواهد بود و افزود اولویت برای پروژه هایی می باشد که در سال 95 و 96 به اتمام می رسد. وی در بحث واگذاری پروژه ها ابراز داشت 65 پروژه در استان آماده واگذاری است و باحضور سرمایه گذار پروژه ها به مزایده گذاشته خواهد شد. نادری گفت: در توزیع اعتبارات سال جدید سعی بر این است که از فصول و منابع درآمدی متنوع و مختلف اعتبار تخصیص داده شود تا هیچ شهرستانی متضمن ضرر و زیان نشود. وی در ادامه افزود توزیع اعتبار و اختصاص آن باید با توجه به بودجه، دستورالعمل و ضوابط اجرایی آن اعمال شود.
سویدانلوئی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان اظهار داشت: تا سال 1404 و در برنامه ششم توسعه باید شاهد حضور20 میلیون گردشگر در کشور باشیم و این امر نیازمند اجرای زیرساخت های مناسب گردشگری می باشد. وی در ادامه از تخصیص500 میلیون تومان برای گردشگری شهرستان شیروان خبر داد.
سلحشور مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: شهرستان شیروان از حیث تعداد مراجعین به پزشکی قانونی دومین شهرستان استان می باشد و پروژه هایی در سال90 برای شهرستان تعریف شد که متاسفانه بدلیل مشکلات سال گذشته و عدم تخصیص به موقع به بدهی پیمانکار داده شد وی افزود: برای تکمیل ساختمان پزشکی قانونی شیروان که 30% پیشرفت فیزیکی داشته یک میلیارد تومان اعتبار نیاز است. 
لازم بذکر است در انتهای جلسه با حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از مراحل ساخت و تکمیل پروژه های نیمه تمام بیمارستان 200 تختخوابی، پل شهید پارسا و کتابخانه عمومی شهرستان شیروان  بازدید بعمل آمد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار