سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی از نبود اختیار در برخی از نمایندگی موسسه های مالی استان انتقاد کرد و گفت: بانک های خصوصی اگر به نماینده ها اختیار نمی دهند آنان را جمع آوری کنند.
کد خبر: ۲۴۸۳۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۹ 19 June 2016
محمود دلپسند روز یکشنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خراسان شمالی اظهار کرد: موسسه های مالی باید در استان پاسخگو بوده و نباید با محدودیت اختیار مواجه باشند.
وی از موسسه های بانکی خواست تا به نمایندگی ها اختیار دهند یا فعالیت آنان را متوقف کنند.
سخنان دلپسند پس از آن مطرح شد که مسئول موسسه مالی پارسیان در این نشست گفت که برای تصویب طرح ها و ارائه تسهیلات به واحد های تولیدی استان باید با مرکز هماهنگی کنیم.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی عنوان کرد: این موانع و مشکلات را احصا و به کارگروه انتقال دهید تا این موارد را برای برطرف شدن با مرکز در میان بگذاریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش از کاهش درخواست تقاضا برای وام توسط واحد های تولیدی نیز خبر داد و گفت: بانک ها در این خصوص نگران نباشند با مشخص شدن وضعیت سود سپرده ها دوباره درخواست ها انجام می شود.
دلپسند افزود: واحدهای تولیدی هم اکنون منتظر اعلام نرخ های جدید هستند و این توقف کوتاه مدت جای نگرانی ندارد.
وی اظهار کرد: دو تا سه درصد کاهش سود به نفع تولید کننده ها است آنان هم اکنون منتظر تغییر شرایط هستند و اما اگر شرایط نیز تغییر نکند باز مجبور به دریافت تسهیلات با همین میزان نرخ سود هستند.
در این جلسه مسائل، مشکلات و موانع رفع تولید شرکت آذین فورچ، شرکت سفید پر شاهین و چند شرکت دیگر بررسی و راهکار هایی از سوی مسئولان مربوطه، مدیران بانک ها و مدیران کل ارائه شد.
براساس آمارهای موجود، افزون بر 410 واحد تولیدی و صنعتی در خراسان شمالی ایجاد شده ایت که برخی ها به علت مشکلات تعطیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار