رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: 156 زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان با مشارکت های خیران از بند رهایی یافتند.
کد خبر: ۲۴۹۷۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶ 22 June 2016
حجت الاسلام نورالله قدرتی روز چهارشنبه در جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد استان اظهار کرد: این تعداد زندانی با کمک نیکوکاران، ستاد دیه از ماه مبارک رمضان پارسال تا سال جاری با 71 میلیارد ریال کمک از زندان آزاد شدند.
وی افزود: 500 پرونده زندانیان این استان در محل ستاد دیه مورد بررسی قرار گرفت که 230 نفر از این تعداد توانایی پراخت محکومیت مالی خود را نداشتند که پس از بررسی و مشارکت نیکوکاران به 156 نفر کمک شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر تخفیف شکات اشاره ای کرد و افزود: شکات نیز از بخش زیادی از میزان طلب خود می گذرند که این امر نیز کمک بزرگی است.
وی اظهار کرد: شکات در سال گذشته 21 میلیارد ریال با بخشش میزانی از طلب خود در آزادی زندانیان جرایم غیر عمد کمک کردند.
وی میزان کمک خیران را نیز دو میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: مابقی نیز توسط ستاد دیه کشور، آورده زندانیان و سایر کمک ها بود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر کمک به زندانیان جرایم عمدی سبک نیز تاکید کرد و افزود: برخی از مددجویان به علت های همچون یک درگیری کوچک در بند حبس شده اند که هم اکنون نیز پشیمان هستند اما توانایی پرداخت محکومیت خود را ندارند، باید به این افراد نیز کمک شود.
وی از نیکوکاران این استان خواست تا به زندانیان جرایم سبک نیز کمک کنند و افزود: برخی از جوانان تنها به علت یک اشتباه کوچک هم اکنون در زندان به سر می برند که این امر مناسب نیست.
وی گفت: در سال گذشته به 26 نفر مددجوی جرایم با کمک انجمن حمایت از زندان آزاد شدند.
وی با بیان اینکه سازمان حمایت از زندان های جرایم غیر عمد نمی تواند به زندانیان جرایم سبک کمک کند افزود: افرادی که مایل هستند علاوه بر کمک به زندانیان جرایم غیر عمد اعلام کنند که مبلغی نیز به زندانیان جرایم سبک کمک خواهند کرد.

***یک میلیارد ریال اعتبار برای کمک به زندانیان جرایم سبک در خراسان شمالی مورد نیاز است
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه یک میلیارد ریال اعتبار برای کمک به زندانیان جرایم سبک مورد نیاز است گفت: بیشتر این مددجویان به علت محکوم مالی با مبلغ کم زندانی هستند.
امام جمعه بجنورد نیز در این آیین بر ترویج فرهنگ انفاق و احسان تاکید کرد و گفت: در آموزه های دینی و قرآنی بسیار به این امر مهم سفارش شده است.
حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی افزود: معامله با خدا سود آور ترین معامله است که اگر کسی این مهم را سرلوحه کار خود قرار دهد خدا جبران خواهد کرد.
وی اظهار کرد: افرادی که در کار های خیر هستند خداوند نیز به آنان در تمامی مراحل زندگی کمک خواهد کرده و زندگی او را در تنگنا قرار نمی دهد و گره های مشکلات آنان باز خواهد شد.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر اولویت بندی کمک ها نیز تاکید کرد و افزود: کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد مطمئن ترین کمک است چرا که آنان دارای پرونده هستند و جرم آنان نیز مشخص است و با کمک نیکوکاران گره کارشان باز خواهد شد.
به گزارش ایرنا هم اکنون 140 زندانی جرایم غیرعمد در زندان‌های استان خراسان شمالی تحمل حبس می‌کنند که نیازمند کمک خیران هستند.
نیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 88888 بانک تجارت به نام ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی واریز کنند.
بیش از دو هزار مددجو در سه زندان و یک کانون اصلاح و تربیت خراسان شمالی نگهداری می شوند.
جشن گلریزان کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد خراسان شمالی در تالار لاله سپاه استان برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار