نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی گفت: باید عوارض ناشی از اعتیاد را کاهش داد زیرا که هزینه پیشگیری یک سوم هزینه درمان است.
کد خبر: ۲۴۹۷۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸ 22 June 2016
عبدالرضا عزیزی روز سه شنبه در همایش مبارزه با مواد مخدر در شیروان اظهار کرد: هم اکنون تمامی قوا پذیرفته اند فرد معتاد بیمار است و مجرم نیست.
وی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد زندانیان کشور مستقیما مربوط به اعتیاد و مواد مخدر هستند، گفت: این وضعیت هزینه های زیادی را برای دولت در بردارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون مواد مخدر سنتی جای خود را به مواد صنعتی داده است، اظهار کرد: تریاک باید کشت شود زیرا که نیاز است سالانه 500 تن برای مصارف پزشکی در مرفین استفاده می شود.
نماینده مردم شیروان با بیان اینکه سالانه 65 میلیارد نخ سیگار در ایران مصرف می شود افزود: سیگار چهار هزار سم دارد که 60 مورد آن سرطان زا است و از 100 بیماری که به علت سرطان ریه فوت می کنند 85 نفر آنان سیگاری هستند.
عزیزی با بیان اینکه هزینه درمان مبتلا به سیگار دو تا سه برابر خود سیگار است گفت: سالانه بالای 300 هزار میلیارد ریال سیگار دود می شود که این ضربه زدن به زندگی شخصی واجتماعی خود فرد است.
وی گفت: استکبار جهانی از طریق جنگ نتوانست به ایران ضربه بزند و می خواهد از طریق اعتیادجوانان به مواد مخدر به ایران ضربه بزند.
فرماندار شیروان گفت: اعتیاد یک درد و آسیب جدی جامعه بوده که در تمام سطح زندگی ریشه دوانده است.
عباسعلی صفایی با بیان اینکه باید در بحث اعتیاد ریشه یابی قوی صورت گیرد اظهار کرد: پدیده قاچاق وسوسه هایی دارد که به لحاظ پولی افرادی که برای کسب منافع مالی، زندگی خود و زیاده خواهی ایجاد ناامنی در جامعه به وجود می آورند که پس از پیروزی انقلاب دشمنان ایران برای اهداف خود از روش های مختلفی استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه هم اکنون مواد مخدر در کنار مدارس با شکل و شمایل جذاب در اخنتیار دانش آموزان قرار می گیرد و والدین از این موضوع بی خبر هستند گفت: بهتر است برای آشنایی معلمینی که در این حوزه اجتماعی کار می کند کلاس هایی برگزار شود.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار