کد خبر: ۲۴۹۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 22 June 2016
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: حلقه های قرآنی 15 نفره در استان تشکیل می شود که تشکیل این حلقه ها بر اساس برنامه پنج ساله وزارت آموزش و پروش صورت می گیرد.
علی اصغر ایزدی سه شنبه شب در حاشیه آیین پایانی مسابقات قرآنی فرهنگیان استان به خبرنگاران گفت: هم ‌زمان با برنامه ششم توسعه کشور یک برنامه پنج ساله هم برای توسعه احکام قرآن در وزارت آموزش و پرورش تدوین شده است.
وی افزود: بر اساس این برنامه پنج ساله بیش از 45 هزار دانش آموز فعال قرآنی دراستان آموزش داده می شوند.
ایزدی از شناسایی و ساماندهی60 نخبه قرآنی با همکاری تشکلها و نهادهای مربوطه در استان خبر داد و تصریح کرد: همچنین برگزاری مسابقات قرآنی در دو بخش دانش آموزی در 10 رشته قرآنی با حضور 124 هزار و 945 دانش آموز پارسال در راستای این سیاست است.
وی احیای مراکز دارالقرآن، اجرای طرح فجر قرآن و ختم قرآن در 6 دقیقه را از برنامه های قرآنی این اداره کل در ماه مبارک عنوان و بیان کرد: سعی داریم تا با اجرای فعالیت های متنوع قرآنی در هدایت دانش آموزان و جوانان استان تاثیرگذار باشیم.
مسابقات قرآنی فرهنگیان در چهار رشته قرائت، تحقیق، حفظ 10 جزء ، احکام و نهج البلاغه با حضور 70 نفر از منتخبان فرهنگی شهرستان های استان در محل دار القرآن امام جواد (ع) بجنورد برگزار می شود.
خراسان شمالی با جمعیت 925 هزار نفری بیش از 160 هزار دانش آموز دارد که در دو هزار آموزشگاه زیر نظر 14 هزار فرهنگی تحصیل می کنند.
همچنین در این استان 640 مؤسسه قرآنی مردمی، خانه قرآن شهری و روستایی و جلسات خانگی آموزش قرآن کریم زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی این استان فعالیت می کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار