رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شیروان گفت: امسال 12 روستای این شهرستان با جمعیت حدود سه هزار نفر که با تنش آبی مواجه است، به وسیله تانکر آبرسانی می شود.
کد خبر: ۲۵۱۲۰۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۰ 25 June 2016
حسین جوان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران این روستاها را شامل شهرک گلیان، پیره، جنگاه، شورک عبد آباد، خطاب، شناقی علیا، رباط، شیر آباد، ورقی، حلوا چشمه و قلهک علیا و قلهک سفلی دانست.
وی همچنین تعداد خانوارهای این روستا را 869 خانوار عنوان و بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 148 نوبت با تانکرهای10 هزار لیتری آب رسانی به این روستاها انجام شده است.
جوان در خصوص اقدامات برای مقابله با کمبود آب روستاها را علاوه بر آبرسانی با تانکر، دریافت آب از منابع آبی مجاور و فراهم کردن آب برای مردم توسط بطری در مواقع اضطرار عنوان کرد.
رییس اداره آب و فاضلاب روستایی شیروان تکمیل پروژه های نمیه تمام، اجرای پروژه ها به صورت مجتمع های آبرسانی، اصلاح و بازسازی تاسیسات فرسوده به منظور کاهش تلفات آب، فراهم کردن یک منبع آب سطحی جدید دیگر و حفر چاه های جدید را از دیگر گزینه های بلند مدت کمبود آب در روستاها عنوان کرد.
جوان تعداد انشعابات آب روستایی در این شهرستان را 19 هزار و 27 مورد ذکر کرد و گفت: هم اکنون 124 روستا این شهرستان با جمعیت 61 هزار و 529 نفر در قالب 14 هزار و 535 خانوار تحت پوشش آب و فاضلاب روستایی این شهرستان هستند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار