رییس اداره زندان شیروان از درخشش صنایع دستی مددجویان زندان این شهرستان در نمایشگاه صنایع دستی مددجویان شهرستان های استان خراسان شمالی در سال جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۵۱۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲ 25 June 2016
علی اکبر عبداللهی روز شنبه در گفت و گویی با بیان اینکه نمایشگاه صنایع دستی مددجویان زندان این شهرستان به واسط بنیاد تعاون این اداره در هفته قوه قضائیه در بجنورد برگزار شد اظهار کرد: بنیاد تعاون زندانیان شیروان در سال جاری در بخش کشاورزی، باغداری، کاشت کاکوتی و در بخش های صنعتی تراشکاری و در بخش صنایع دستی قالی بافی، معرق و منبت، چرم دوزی، خیاطی، تابلو سازی، گلدوزی، هویه کاری، تسبیح سازی و...فعالیت می کند.
وی اظهار کرد: هم اکنون مددجویان این زندان در بند باز 220 نفر و در بند بسته 150 نفر مشغول به کار هستند و 120 نفر دیگر نیز در بخش های مختلف آموزش های لازم را به منظور ایجاد اشتغال می بینند.
وی به مزایای حرفه آموزی مددجویان پس از آزادی اشاره و تصریح کرد: مددجویان پس از تحمل دوران حبس از حمایت ها و تسهیلات صنایع دستی وحوزه هنری بهره مند خواهند شد زیرا که ترویج و گسترش فنون اشتغال و کارآفرینی، فرصت مناسبی برای جذب مددجویان درحرفه های درآمدزا را فراهم خواهد کرد.
عبداللهی ایجاد فرصت های گوناگون شغلی در زندان را گامی موثر برای سلامت روحی و جسمی مددجویان دانست و افزود: تمامی دستگاه های مسئول باید با برنامه ریزی هدفمند و مناسب در زمینه ارتقای آموزش های علمی، تحصیلی و مهارتی مددجویان همکاری کنند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار