مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: خیران نوعدوست چهار میلیارد و 200 میلیون ریال برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد محبوس در زندان های این استان کمک کردند.
کد خبر: ۲۵۱۵۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۳ 26 June 2016
رضا استاجی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این میزان کمک با برگزاری سه جشن گلریزان در شهرستان شیروان با مبلغ دو میلیارد ریال، بجنورد یک میلیارد و 400 میلیون ریال و اسفراین با 800 میلیون ریال جمع آوری شده است.
وی افزود: هم اکنون 140 زندانی جرایم غیرعمد در زندان های این استان محکومیت خود را تحمل می کنند که با این کمک ها و اعتبار ستاد دیه کشور، تسهیلات بانکی و سایر منابع به آغوش گرم خانواده باز می گردند.
وی افزود: از مجموع این تعداد 138 نفر مرد و دو نفر زن هستند که به علت ناتوانی پرداخت دیه، بدهی مالی و سایر موارد در زندان های این استان تحمل حبس می کنند و در این ماه مبارک چشم کمک به نیکوکاران دارند.
استاجی افزود: در سال گذشته با تلاش نیکوکاران و کمک های ستاد دیه کشور 156 زندانی جرایم غیر عمد از زندان های این استان آزاد شده بودند.
وی افزود: خوشبختانه فرهنگ گذشت در جامعه ما نهادینه شده است و در مذاکراتی که با شکات پرونده ها انجام می دهیم عمده آنان از بخشی از طلب خود صرفنظر می کنند.
مدیرعامل ستاد دیه خراسان شمالی گفت: نیکوکاران می توانند کمک های نقدی خود را به شماره حساب 88888 بانک تجارت به نام ستاد رسیدگی به امور دیه و کمک به آزادی زندانیان خراسان شمالی واریز کنند.
هم اکنون پنج مرکز نگهداری مددجویان در این استان وجود دارد که از مجموع این تعداد در هر یک از شهرستان های بجنورد، شیروان و یک اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی واقع است.
به گفته مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی خراسان شمالی هم اکنون در مراکز این استان دو هزار و 21 مددجو وجود دارد که از مجموع این تعداد 930 نفر مرد و 91 نفر زن هستند.
متوسط نرخ زندانی در استان خراسان شمالی به ازای هر 100 هزار نفر 233 مددجو است که این میانگین در کشور 269 نفر است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار