سرپرست فرماندار اسفراین با اشاره به پرداخت حدود 51 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال زایی از سال گذشته تاکنون، از بالا بودن شاخص بیکاری جوانان در این شهرستان 127 هراز نفری ابراز نگرانی کرد .
کد خبر: ۲۵۲۵۲۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 28 June 2016
علی اصغر یحیی آبادی یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان اسفراین اظهار کرد: ترویج فرهنگ کارآفرینی یکی از سیاست های اصلی دولت است که خوشبختانه تسهیلات بودجه ای خوبی هم در این زمینه در بودجه در نظر گرفته شده است .
وی بااشاره به اینکه اسفراین شهرستانی کشاورزی است و ظرفیت های فروانی برای ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی دارد افزود: اگر چه ارزش افزوده دربخش صنعت شهرستان بسیار بالا است ولی ارزش افزوده ایجاد شغل نمی کند .
یحیی آبادی گفت: ارزش افزوده ای که در بخش صنعت شهرستان استفاده می شود اگر دربخش کشاورزی باشد اشتغال بسیار بیشتری برای جوانان ایجاد می کند .
وی تصریح کرد: اگر بخواهیم از تعداد بیکاران در شهرستان بکاهیم باید جهاد کشاورزی و دستگاه های مرتبط بخش کشاورزی این زمینه بیشتر فعال شوند .
سرپرست فرمانداری اسفراین اظهارکرد: یک از مشکلات در شهرستان اعطای تسهیلات صندوق کار آفرینی وامید فقط به حوزه کارآفرینی است درحالی ایجاد شغل در حوزه مشاغل خانگی و خود اشتغالی بیشتر از کار آفرینی است و در این خصوص اعتراض خود را به استان و استانداری نیز اعلام کرده ایم .
یحی آبادی افزود: ما دنبال اشتغال جوانان هستیم ولی تصمیم پرداخت تسهیلات فقط به حوزه کارآفرینی در شهرستان دراین زمینه مشکل ایجاد کرده است .
وی گفت : اشغالزایی درحوزه کارآفرینی برای جوانان شهرستان که نه امکان و نه تخصص آن را دارند غیرممکن است و این در حالی است که از طریق اشتغال های خرد می توان بیکاری را در سطح شهرستان کاهش داد .
وی گفت: شاخص بیکاری در جوانان شهرستان نگران کننده است وبرای کاهش بیکاری باید آنهارا به سمت کارهای حوزه کشاورزی که تنوع زیادی دارد سوق دهیم .
یحیی آبادی با اشاره به آمار افراد جویای کار ثبت نام شده درمراکز کاریابی شهرستان اسفراین گفت : 544 نفر جویای کار در سال 94 ثبت نام کرده اند که ازاین تعداد 179 نفر مرد و 256 نفر زن می باشند .
وی افزود: ازاین تعداد ثبت نام کننده 153 نفر به کارگرفته شده و 398نفر فاقد مهارت هستندکه این بسیار نگران کننده است .
یحیی آبادی گفت : بروکراسی ونمره گرفتن و تاثیر معدل در کنکور از جمله مشکلات موثر در توجه بیش از حد به نمره آوری موجب غفلت از مهارت آموزی در دانش آموزان است .
وی گفت: همه مسئولان شهرستان در جهت دغدغه های رهبری و دولت در بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی تلاش کنند و در مقابل کسانی که برای ایجاد اشتغال فعال هستند سنگ اندازی نکنند .
سرپرست فرمانداری اسفراین با اشاره به وضعیت نامناسب شرکت ها و پیمانکاران شهرستان با گلایه از مجموعه های مدیریتی شهرستان گفت: هم اکنون بسیاری از پروژه ها و طرح های عمرانی شهرستان توسط پیمانکاران غیر بومی در حال اجرا هستند که این رویه باید تغییر کند و از توان بومی شهرستان استفاده و خریدها از شهرستان انجام شود تا تاثیر اقتصادی اجرای پروژه ها برای شهرستان و کسبه احساس شود .
رئیس صندوق کار آفرینی و امید اسفراین دراین جلسه گفت: 44میلیاردو 589میلیون ریال به 547 متقاضی در سال 94 تسهیلات اشتغال زایی دراین شهرستان پرداخت شده است .
امید حاجی محمد خانی افزود: این میزان تسهیلات 250نفر اشتغال زایی ثابت و پایدارایجاد کرده است .
وی از پرداخت 6میلیارد و 300میلیون ریال تسهیلات به 19 نفر از ابتدای سال 95 تا کنون خبرداد و افزود: این میزان تسهیلات پرداخت شده 25 نفر شتغال زایی داشته است
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قراردارد .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار