رئیس اتاق اصناف بجنورد:
رئیس اتاق اصناف بجنورد از برگزاری همایش روز ملی اصناف در بجنورد مرکز استان خراسان شمالی خبر داد.
کد خبر: ۲۵۲۵۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 28 June 2016

محمود اسدی در گفت‌وگو با خبرنگاران بابیان اینکه این همایش یکشنبه 20 تیرماه برگزار می‌شود اظهار داشت: یکم تیرماه امسال در تهران همایش ملی روز ملی اصناف با حضور وزرا و مسئولان تراز اول کشوری در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد که در ادامه در استان نیز برگزار می‌شود.

اسدی افزود: در این همایش از کسبه خوش‌نام، پیشکسوتان، افرادی که شئون اسلامی و نیز چارچوب‌های نظام صنفی را رعایت کرده‌اند تقدیر به عمل می‌آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلاتی که در صدور پروانه کسب رستوران‌های بین‌راهی و سفره‌خانه‌های سنتی وجود داشت افزود: تا پیش‌ازاین تمامی اقدامات موجود از طریق ادارات میراث فرهنگی انجام می‌شد و موازی کاری‌هایی پیش می‌آمد که با همکاری مسئولان رفع شد و اکنون صاحبان این اماکن باید پروانه کسب خود را از اتاق اصناف اخذ کنند.

اسدی خاطرنشان کرد: فروشگاه‌های بزرگ هم از سایر فروشگاه‌ها مستثنا نیستند و باید پروانه کسب دریافت کنند در غیر این صورت از طریق مقامات قضایی با آن‌ها برخورد می‌شود.

رئیس اتاق اصناف بجنورد درباره فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای در مرکز استان نیز گفت: از مسئولان درخواست می‌کنیم ظرفیت و گنجایش استان را در افزایش تعداد فروشگاه‌های زنجیره‌ای در نظر بگیرند.

اسدی بابیان اینکه مخالف فعالیت فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیستیم افزود: اما این فعالیت‌ها باید کنترل شود و برای افزایش آن‌ها نظر کارشناسان صنعت و معدن و اتاق اصناف را جویا شوند چراکه تاکنون تعداد بسیاری از کسبه ما به علت کساد شدن بازارشان به‌ویژه در بخش مواد غذایی پروانه کسب خود را باطل کرده‌اند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار