رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: از ابتدای فصل برداشت غلات تاکنون 3.5 هکتار از کشتزارهای گندم و جو این شهرستان در آتش سوخته است.
کد خبر: ۲۵۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 28 June 2016

رمضانعلی شارعی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در این آتش سوزی ها که مربوط به 15 کشاورز شهرستان شیروان بوده است 2 هکتار مزارع گندم و 1.5 هکتار جو در آتش سوخته است.
وی خسارت وارد شده به این مزراع را 200 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: علت وقوع این حوادث پر تاپ ته سیگار یکی از رانندگان رهگذران، عوامل انسانی، اتصال برق و تیر برق هایی که درمسیر زمین های کشاورزان قرار گرفته و همچنین دو مورد عمدی بوده است.
وی گفت: خوشبختانه با حضور به‌موقع ماموران آتش‌نشانی حریق کنترل شده و هیچ‌گونه خسارت جانی نیز در برنداشته است.
شارعی سرعت عمل عوامل آتش‌نشانی را مناسب ارزیابی کرد و افزود: پس از دریافت تماس تلفنی شهروندان مبنی بر آتش‌سوزی در مزارع ماموران آتش نشانی شیروان به‌سرعت به محل حادثه اعزام می شوند.
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیروان گفت: شهروندان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مزارع، جنگل‌ها، فضای سبز و پارک‌های شهری باید از افروختن آتش به هر دلیلی خودداری و از پرتاب سیگار و انداختن ظروف شکسته در طبیعت خودداری کنند زیرا علاوه بر خطر آتش‌سوزی به چرخه طبیعی نیز آسیب می‌رساند.
شهرستان 157 هزار نفری شیروان دارای سه ایستگاه آتش نشانی و 52 نفر نیروی فعال آتش نشان است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار