مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان شمالی گفت: شهرستان فاروج به تناسب جمعیت، سال گذشته در جمع آوری کمک های مردمی برای ساخت عتبات، رتبه نخست را به دست آورد.
کد خبر: ۲۵۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۹ 28 June 2016
محمد صفری در نخستین جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان فاروج اظهار داشت: رقم کمک های مردمی درسال گذشته 800 میلیارد ریال بود که از این مقدار 6 میلیارد و500 میلیون ریال سهم مردم خراسان شمالی بود وشهرستان فاروج هم 540 میلیون ریال این رقم را تامین کرد.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال، منابع، اقشار وجایگاه هایی که می توان از آن کمک ونذورات را در سطح استان جمع آوری کرد شناسایی شده است گفت: امسال سهمیه استان جمع آوری کمک 10 میلیارد ریال است وزمانبندی برای جمع آوری این رقم به تناسب وضعیت اقتصادی اقشار مختلف انجام شده است.
وی از استمرار اجرای طرح محبت به اهل بیت ویژه دانش آموزان هم خبرداد وگفت: سال گذشته 100 هزار پاکت دل نوشته در بین دانش آموزان توزیع شد و در بین دل نوشته های برتر هم قرعه کشی انجام شد وامسال هم این روند ادامه دارد.
صفری گفت: امور بانوان ستاد هم در استان فعال شده است.
امام جمعه فاروج گفت: سال گذشته همت خوبی شد اما هنوز جای کار داشت وامسال باید زودتر اقدامات تبلیغی انجام وراهنمایی ها به مردم ارائه شود.
حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده اظهار داشت: مردم به عتبات ارادات دارند ودر مرایم ذکر مصیبت ائمه باید در خصوص بازسازی عتبات به مردم اطلاع رسانی شود.
وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از نذورات مردم در پیاده روی اربعین ویا سفرهایشان به کربلا، اهدا می شود گفت: باید اطلا ع رسانی شود تا این نذورات در کشور جمع آوری وساماندهی شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بر غفلت نکردن از جلسه های قرآنی بانوان تاکید کرد وگفت: رسالت بانوان طلبه، بهره بردن از این جلسات برای تبین اهمیت بازسازی عتبات است.
وی گفت: یکی از شیوه های موثر درس آموزی در خصوص ولایت مداری دانش آموزان تبین اهمیت بازسازی عتبات وجمع آوری کمک های دانش آموزان است.
فرمانده سپاه شهرستان فاروج هم گفت: مردم شهرستان فاروج با تامین 540 میلیون ریالی که سال گذشته داشته اند، نشان دادند در این عرصه از هیچ تلاشی فرو گذار نیستد.
سرگرد روح الله محمدی اظهار داشت: رتبه اول جمع آوری کمک ها، امسال هم باید تکرار شود.
شهرستان 52 هزار نفری فاروج در 90کیومتری بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار