مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی مطرح کرد
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان مستعد پرورش ماهیان گرمابی و سردآبی است.
کد خبر: ۲۵۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 29 June 2016

غلامرضا حجی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در بجنورد اظهار کرد: خراسان شمالی با داشتن ظرفیت‌های آبی ازجمله سدها مستعد پرورش ماهیان است.

وی بیان داشت: هم‌اکنون شهرستان شیروان بیشترین ظرفیت تولید ماهی در بین شهرستان‌های خراسان شمالی را دارد.

 مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: لازم است تا به سمتی برویم تا همه شهرستان‌های استان میزان تولید ماهی را افزایش دهند و شیلات خراسان شمالی هم آماده هرگونه همکاری با بخش خصوصی در این زمینه است.

حجی‌پور میزان تولیدات ماهی در استان را دارای ارتباط با استفاده از این ماده غذایی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون سرانه مصرف ماهی در استان بیش از هفت کیلوگرم است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: طی سال‌های اخیر مصرف ماهی در استان نسبت به گذشته رشد خوبی را داشته است.

وی با بیان اینکه مصرف ماهی در ابتدای سال‌های تاسیس استان یک‌هفتم این میزان بود، تصریح کرد: فرهنگ استفاده از مصرف ماهی در سال‌های اخیر باعث افزایش مصرف ماهی در استان شده است.

حجی‌پور بیان داشت: بی‌گمان مصرف ماهی تاثیر بسیار زیادی در صحت و سلامتی انسان داشته ازاین‌رو باید ماهی در سبد مصرف خانواده‌ها قرار بگیرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را درنتیجه مصرف ماهی عنوان کرد.

وی گفت: مصرف ماهی همچنین تاثیر زیادی در سلامتی دستگاه گوارشی داشته و باعث جلوگیری از ابتلا به بیماری‌ها می‌شود.

حجی‌پور همچنین پرورش ماهیان شور در جنوب استان را از برنامه‌های شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد.

وی اظهار کرد: پرورش ماهیان در آب‌های شور به‌عنوان یک طرح مهم از سوی شیلات خراسان شمالی به‌عنوان یک طرح در حال پیگیری است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار