مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی:
مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: براساس آمار، تردد مسافران با ناوگان عمومی برون‌شهری شامل اتوبوس، مینی‌بوس و سواری کرایه‌ای طی ۶ ماهه دوم سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۲۳ درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۲۵۳۲۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 29 June 2016

سعید سبحانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: طی دوماهه نخست امسال نیز 541 هزار و 200 مسافر از پایانه‌های عمومی و خصوصی و پارک‌سوار استان توسط 55 هزار و 275 دستگاه انواع وسایل نقلیه عمومی مسافربری از شهرستان‌های این استان به سایر نقاط کشور مسافرت کردند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش‌یافته است.

سبحانی بابیان اینکه میزان ترددهای ثبت‌شده توسط دستگاه‌های تردد شمار استان هفت درصد رشد داشته است افزود: میزان خروجی وسایل نقلیه در استان نیز با افزایش 12 درصدی نسبت به دوماهه پارسال به بیش از یک‌میلیون و 120 هزار وسیله نقلیه رسیده است.

وی تصریح کرد: آماری که به آن‌ها اشاره شد نشان‌دهنده افزایش میل مردم به سفر است و کاهش استفاده و مراجعه مردم به پایانه‌های حمل‌ونقل عمومی و خصوصی برون‌شهری را نمی‌توان به‌پای کاهش رغبت مردم برای مسافرت نوشت.

سبحانی اظهار داشت: یکی از تحلیل‌هایی که در این بحث وجود دارد این است که وضعیت معیشتی مردم بهبودیافته است به همین سبب صاحب خودرو شده و با خودروی سواری خود مسافرت می‌کنند.

مدیرکل حمل‌ونقل و پایانه‌های خراسان شمالی گفت: تحلیل دیگر نیز آن است که مردم هزینه‌های سفر با ناوگان عمومی را بالا می‌دانند. به همین سبب با خودروی شخصی یا ناوگان غیرعمومی به مسافرت می‌روند.

وی افزود: همچنین هزینه‌هایی که باید پس از رسیدن به مقصد به علت تردد با ناوگان عمومی پرداخت کنند را بیشتر از هزینه‌های سفر با خودروی شخصی و حمل وسایل بیشتر می‌دانند. به همین سبب از این ناوگان کمتر استفاده می‌کنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار