استاندار خراسان شمالی؛
محمدرضا صالحی در دیدار مدیران حوزه تعاون ، کار و تأمین اجتماعی استان اظهار داشت:با تقویت بخش کارآفرینی می توانیم شاهد افزایش اشتغال و تقویت بخش تولید باشیم.
کد خبر: ۲۵۷۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۵ 10 July 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی در دیدار مدیران حوزه تعاون ، کار و تأمین اجتماعی استان اظهار داشت:با تقویت بخش کارآفرینی می توانیم شاهد افزایش اشتغال و تقویت بخش تولید باشیم.
وی هرم جمعیتی کشور را شامل متخصصان، کارگران ساده و کارگران ماهر عنوان کرد و ادامه داد: در این هرم حجم بیشتر جمعیت را کارگران ماهر تشکیل می دهند که تنها با وجود آموزش های فنی و حرفه ای می توانیم چنین کارگرهای ماهری را در جامعه داشته باشیم.
صالحی همچنین معضل اساسی در کشور را عدم همخوانی رشته های تحصیلی با نیاز جامعه عنوان کرد و گفت:باید نیازهای جامعه و هر منطقه ای به درستی احصاء شود و پس از تصمیم سازی بر مبنای این نیازهای واقعی هدف گذاری صورت گیرد.
وی با تاکید بر اینکه باید اشتغال ایجاد کرد، افزود:نباید برای ارتقای آمار اشتغال، به دنبال ارایه آمارهای صوری باشیم.
صالحی خاطرنشان کرد: مهم ترین مسائل حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر روی موضوعاتی همچون امنیت شغلی کارگران،تعریف کارفرما، کارگر، بیمه بیکاری، رابطه بین کارگر و کارفرما متمرکز شده است.
وی تاکید کرد: باید واقعیت های موجود جامعه را در نظر گرفت و با فرض واقعیت موجود، ایده آل را به تصویر بکشیم و این مهم باید در حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی محقق شود.
استاندار خراسان شمالی تصریح کرد:باید در مسیر امکانات موجود حرکت کرد و تکیه بر اعتبارات دولتی در هر بخشی نهایتا با حفظ وضع موجود پیش می رود و رشدی نخواهیم داشت پس باید مسیر فعالیت ها و نگاه خود را تغییر داد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار