در اعتراض به نحوه توزیع آگهی‌ها از سوی ارشاد
روزنامه اتفاقیه امروز به دلیل آنچه بی‌عدالتی در نحوه توزیع آگاهی‌ها در خراسان شمالی مطرح‌ شده است، انتشار خود را متوقف کرد.
کد خبر: ۲۶۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 16 July 2016

روزنامه اتفاقیه به‌عنوان روزنامه غیردولتی که بیش از پنج سال از انتشار آن سپری می‌شود امروز در اعتراض به نحوه توزیع آگاهی‌ها از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی، عملاً انتشار نیافت.

اتفاقیه نخستین روزنامه بخش خصوصی استان محسوب می‌شود و گستره توزیع این روزنامه در سطح استان‌های سه‌گانه خراسان بوده که در این استان‌ها با اقبال بسیار خوبی از سوی مخاطبان مواجه است.

امروز بسیاری از مخاطبان اتفاقیه به‌واسطه عدم انتشار این روزنامه در استان‌های خراسان شمالی و خراسان رضوی از آن محروم ماندند.

سردبیر روزنامه اتفاقیه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با تأیید خبر عدم انتشار امروز روزنامه اتفاقیه اظهار کرد: این روزنامه به سبب مشکلات توزیع آگهی‌ها و ضعف ارشاد انتشار خود را امروز متوقف کرد.

جواد آگاهی بیان داشت: به‌طور حتم تا زمانی که این وضعیت تعیین تکلیف نشود این روند ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به اینکه 36 نفر بیمه‌شده در روزنامه اتفاقیه فعالیت دارند، گفت: با وجود هزینه‌های سرسام‌آور چه در بخش چاپ و چه هزینه‌های حقوق و دفتر اما  هیچ حمایتی از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در این زمینه انجام نمی‌شود.

سردبیر روزنامه اتفاقیه با اشاره به بدهی‌های این روزنامه بابت چاپ افزود: از سویی، شاهد توزیع ناعادلانه آگهی‌ها از سوی ارشاد هستیم و تا زمانی که به این مشکلات رسیدگی نشود انتشار اتفاقیه همچنان متوقف خواهد بود.

توقف در انتشار روزنامه اتفاقیه در خراسان شمالی در حالی است که نشریه نسیم به‌عنوان نخستین نشریه استان نیز از حدود 6 ماه قبل به دلیل مشکلات مالی منتشر نمی‌شود.

همچنین دو نشریه دیگر استان هم به‌واسطه مشکلات، نسبت به گذشته بافاصله زمانی انتشار می‌یابند.

استان خراسان شمالی از حیث تعداد نشریه در رده آخر در بین استان‌های کشور قرار دارد.

اواخر هفته گذشته هم مدیران رسانه‌های خراسان شمالی به‌واسطه اجرایی نشدن مصوبات شورای توسعه رسانه‌های استان از حضور در این نشست اجتناب کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار