در جدیدترین نشست شورای اسلامی شهر بجنورد رخ داد
جدیدترین نشست شورای اسلامی شهر بجنورد در حالی برگزار شد که حاشیه آن پررنگ‌تر از متن آن بود و به سبب مجادله لفظی شهردار و یک عضو شورای شهر، برای مدتی نشست شورا ملتهب شد.
کد خبر: ۲۶۱۴۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸ 17 July 2016

جدیدترین نشست شورای اسلامی شهر بجنورد شنبه شب در سالن اجتماعات شورای شهر برگزار که در آن جمشید گریوانی عضو شورای اسلامی شهر نسبت به وضعیت اخراج برخی کارکنان شهرداری و همچنین جابه‌جایی‌های گسترده در شهرداری که سبب ایجاد فضایی خاص در این مجموعه شده،  انتقاد کرد.

وی گفت: این شایسته نیست تا برخی نیروها به‌واسطه منتصب بودن به اشخاصی از کار بیکار شده  و اخراج شوند و از سوی دیگر شاهد جابه‌جایی‌های کم‌سابقه و گسترده در شهرداری در زمان مسوولیت شهردار جدید هستیم.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با یادآوری اینکه این قبیل اقدامات در شهرداری خطرناک بوده و جای تامل دارد گفت: من به‌عنوان نماینده و منتخب مردم در چهار دوره شورای شهر اعلام می‌کنم که ادامه این روند به نفع شهر و شهرداری نیست.

وی گفت: برخوردهای سلیقه‌ای با کارکنان و جابه‌جایی آنان به قسمت مختلف ازجمله برادر شهیدی که 28 سال از مسوولیت خود را در یک محل گذرانده و به‌صرف منتسب بودن به شخص یا اشخاص به محل دیگری انتقال می‌دهند، واقعه مایه تاسف است.

گریوانی با یادآوری اینکه دستگاه‌های نظارتی باید در این زمینه ورود کنند اظهار کرد: نباید به خاطر مباحث شخصی و گروهی مسائل را زیر پا گذاشت.

منتخب مردم در چهار دوره شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: متاسفانه از زمانی که شهردار جدید حکم گرفته است اقدام به تسویه‌حساب‌های شخصی کرده و افراد مختلفی را ازجمله در بخش اتوبوسرانی و فضای سبز را اخراج کرده است و این هنر نیست و اساسا عین بی‌عدالتی است.

این صحبت‌های عضو شورای اسلامی شهر بجنورد با واکنش شهردار بجنورد مواجه شد و خطاب به گریوانی گفت: شما جایگاه مردمی ندارید بلکه جایگاه شما سیاسی و حزبی بوده  و آن‌هم برای مطامع شخصی است.

کیوان دژهوت بیان داشت: برای من ازاین‌پس 12 عضو شورای شهر یک‌طرف و شما یک عضو شورای شهر هم یک‌طرف هستید و نظرات شما برایم هیچ اهمیتی ندارد.

شهردار بجنورد گفت: جابه‌جایی مدیران در شهرداری حق شهردار بوده و تلاش کردم تا از ظرفیت نیروها برای تعالی شهرداری  در قسمت‌های مختلف استفاده کنم.

وی بیان داشت: در این مدت همه تلاش خود را به کار بسته تا شرایط شهرداری را بهبود بخشیده به‌گونه‌ای که طی این مدت مطالبات و مشکلات 5 ماه گذشته سازمان‌های شهرداری را سامان دادم.

دژهوت تصریح کرد: شهرداری بجنورد را با 800 میلیارد ریال بدهی تحویل گرفته و  از 320 قطعه زمین متعلق به شهرداری درگذشته اکنون با 40 قطعه زمین به‌عنوان دارایی شهرداری تحویل می‌گیرم.

شهردار بجنورد گفت: از شورای شهر هم می‌خواهم تا وضعیت کنونی در بخش‌های مختلف شهرداری ازجمله موجود زمین‌های متعلق به این مجموعه خدمات رسان  را طی صورتجلسه ای تحویل ما بدهند.

وی گفت: هرگونه جابه‌جایی نیرو در اختیار شهردار بوده و اساسا قانون این اختیار را به شهردار داده تا در این زمینه اقدام کند.

شهردار بجنورد تلاش برای ایجاد درآمد، استفاده از ظرفیت اوراق قرضه در شهرداری و همچنین تلاش برای خروج از رکود را از تلاش‌های شهرداری در راستای دستیابی به برنامه‌ها اعلام کرد.

وی گفت: اساسا من اهل عمل هستم و برنامه‌های خوبی را برای عمران و توسعه  شهری در دستور کاردارم.

رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد هم با حمایت از اقدامات شهردار تاکید کرد: هرگونه جابه‌جایی نیرو در شهرداری در حوزه اختیارات شهردار است.

سیده اعظم‌السادات افشین‌فر با اشاره به اقدامات و برنامه‌های شهردار برای عمران شهر از وی به‌واسطه  پیگیری‌ها و زحمات در شهرداری طی هفته‌های اخیر قدردانی کرد.

در این نشست سید جلیل کشمیری رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد بر لزوم ترویج فرهنگ کتابخوانی و حمایت از ناشران محلی تاکید کرد.

حسین پیلتن رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای اسلامی شهر بجنورد هم به ارائه گزارشی از بودجه سازمان‌های تابعه شهرداری پرداخت.

علی‌اکبر هاتفی رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر بجنورد هم گزارشی را مربوط به چند پرونده به نشست شورای اسلامی شهر ارائه کرد.

در این نشست همچنین توافقات شهرداری بجنورد با مردم مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار