مدیرکل روستایی استانداری خراسان شمالی:
مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی گفت: اعتبارات تزریق‌شده به دهیاری‌های استان در چند سال گذشته به نسبت دوران قبل افزایش چند برابری یافته است.
کد خبر: ۲۶۱۴۹۲
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳ 17 July 2016

عبدالله قدرتی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سال‌های 84 تا اواخر 91، حدود 25 میلیارد تومان به دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای استان کمک شد اما اعتباری که در سال‌های 92 و 93 به‌حساب دهیاری‌ها واریزشده است بیش از دو ونیم برابر اعتبار هشت سال دولت گذشته است.

وی تصریح کرد: در سال‌های 92 تا 94، 80 میلیارد به دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاهای استان تزریق شد.

قدرتی افزود: اکنون دهیاری‌های ما در 685 روستا فعال هستند و همه روستاهای بالای 30 خانوار و برخی روستاهای زیر 30 خانوار جمعیت نیز زیرپوشش خدمات دهیاری‌ها قرار دارند و درمجموع 96 درصد از جمعیت روستایی استان از خدمات دهیاری‌ها بهره‌مند هستند.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره جایگاه دهیاری‌ها در پیش برد اهداف حوزه عمران روستایی گفت: دهیاری‌ها تاکنون کمک شایان و قابل‌توجهی به‌پیش برد اهداف ما در دفتر امور روستایی داشته‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی افزود: شاید پیش‌ازاین توان فنی و مهارت دهیاران در حدی نبود که بتوان اجازه ورود به اجرای پروژه‌ها را به آنان داد اما اکنون توان فنی دهیاری‌ها به حدی رسیده است که می‌توانند بسیاری از پروژه‌های کوچک را در روستاها نظارت و اجرا کنند.

قدرتی، کم‌هزینه بودن فعالیت دهیاری‌ها را مهم‌ترین امتیاز این مجموعه‌ها عنوان کرد و گفت: ما در دهیاری‌ها، دنبال ساختار سازی نبودیم و به همین لحاظ نیز دهیاری‌ها تاکنون مشکلی در دریافت حقوق روبه‌رو نشده‌اند و این مشکل، چیزی است که در شهرداری‌ها شاهد هستیم و شهرداری‌های بسیاری از اعتبارات خود را به هزینه‌های جاری اختصاص داده و صرف پرداخت حقوق نیروی انسانی کرده‌اند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی تصریح کرد: ما اجازه ندادیم مانند آنچه در شهرداری‌ها اتفاق افتاده، ساختار دهیاری‌ها بزرگ‌شده و توسعه یابد.

قدرتی اظهار داشت: دهیاری‌ها در بیشتر روستاهای ما تنها با یک نیرو اداره می‌شود و به‌ندرت در روستاهای بالای 700 خانوار، ساختار نیروی انسانی به سه نفر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: دهیاری‌ها توانسته‌اند توان خود را در جذب مشارکت‌های مردمی به اثبات برسانند و در خیلی از موارد، به‌راحتی توان و مشارکت مردمی را در اجرای برنامه‌ها و اهداف جذب و وارد عرصه کرده‌اند و این امر، یکی از مهم‌ترین موفقیت‌های دهیاری‌ها در روستاها به شمار می‌آید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار