رئیس اداره بهزیستی شهرستان مانه وسملقان گفت: در 4 ماه نخست سال مبلغ 3میلیاردو 949میلیون ریال برای ارایه خدمات به معلولان این شهرستان هزینه شده است.
کد خبر: ۲۶۱۷۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵ 17 July 2016
معصومه روحی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران اظهارکرد: در 4ماهه سال جاری تعداد 66 نوزاد در شهرستان غربالگری شنوایی شده اند که اعتباری بالغ بر 50 میلیون ریال برای اجرای طرح هزینه شده است.
وی افزود: در بخش توانبخشی طرح های سی بی آر که به معلولان ارائه می شود، 6 نفر رابط در روستاهای دور با بهزیستی همکاری می کنند.
وی تصریح کرد: شهرستان مانه وسملقان تعداد 3هزار معلول وجود دارد که متاسفانه برای مناسب سازی در ادارات و سطح شهر اقدامات خوبی صورت انجام شده و به کندی در حال انجام است.
وی ویزیت رایگان برای بیماران اعصاب و روان، نگهداری دختران معلول بالای 15 سال و نگهداری معلولان در منزل و نگهداری از بیماران ضایع نخاعی از جمله اقدامات صورت گرفته می باشد.
وی با بیان این که در زمینه مسکن رتبه اول استان و در سطح کشور رتبه دوم را بهزیستی شهرستان به خود اختصاص داده است افزود:در سال گذشته تاکنون تعداد 181پرونده اشتغال با اعتبار یک میلیاردو 810 میلیون تومان در حال معرفی و دریافت هستند.
وی با بیان این که 251 نفر زنان سرپرست خانوار می باشد افزود:تعداد 74نفر بیمه تامین اجتماعی و مابقی بیمه عشایری و روستایی هستند.
وی تصریح کرد: تعداد 750 نفر مستمر بگیر در امور اجتماعی پرونده دارند که 520 نفر به بخش خصوصی واگذار شده اند.
وی خاطر نشان کرد: از سال گذشته تاکنون تعداد 12نفر سالمند برای نگهداری به خانه سالمندان بجنورد معرفی و ارجاع داده شده است.
وی تصریح کرد: در بخش برگزاری کلاس های آموزشی از سال گذشته تاکنون برای تعداد 2هزارو 390 نفر کلاس های مهارت زندگی با اعتبار بالغ بر 139 میلیون ریال برگزار شده است.
وی افزود: همچنین در بخش کلاس های پیش از ازدواج برای تعداد 788نفر با اعتبار بالغ بر 26 میلیون ریال برگزار شده است.
وی بیان کرد: از سال گذشته تاکنون نیز تعداد 310 نفر آموزش های زندگی خانوادگی را با اعتبار بالغ بر 9 میلیون ریال فرا گرفته اند.
شهرستان 110 هزار نفر مانه وسملقان 5هزار مددجو تحت پوشش بهزیستی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار