مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: شهرستان مانه و سملقان از نظر سرانه فضای کتابخانه های عمومی در وضعیت خوبی قرار ندارد.
کد خبر: ۲۶۱۹۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۲ 18 July 2016
محمدعلی جهانی روز دوشنبه در حاشیه جلسه انجمن و کمیته نهضت مطالعه مفید در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: این در حالی است که در 6ماه گذشته مدیریت مانه و سملقان در رشد اعضا و امانت کتاب رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.
وی به رویکرد جدید در خصوص ایجاد کتابخانه در روستاهای بالای هزار و 500 نفر اشاره کرد و گفت: مقرر شده است که با در نظر گرفتن فضایی در مساحت 120 مترمربع کتابخانه ایجاد شود.
وی افزود: تعداد 10روستا بالای هزار و 500 نفر این شهرستان، کتابخانه ایجاد می شود.
وی اظهار کرد: در چهار ماه نخست امسال در بخش امانت در کتابخانه های عمومی این شهرستان 26 درصد رشد و عضویت اعضا نیز 28 درصد افزایش داشته است.
معاون فرماندار مانه و سملقان نیز بر توجه به ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه تاکید کرد و گفت: مطالعه کتاب باعث رشد و توسعه در مسایل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی شهرستان و استان می شود.
رسول جهاندوست میزان تحصیلات جمعیتی شهرستان مانه و سملقان را 70 درصد عنوان کرد و افزود: این آمار نشان دهنده کتاب خوان بودن و باسواد بودن مردم شهرستان است.
وی همچنین در خصوص ایجاد کتابخانه در روستاهای بالای هزار و 500 نفر گفت: تعداد 26روستا در مانه و سملقان وجود دارد که برای ساخت اولویت بندی خواهند شد و دهیاران باید در اسرع وقت مکان را اعلام کنند.
معاون فرماندار گفت: کتابخانه عمومی شهر آشخانه در مساحت دو هزارو 300 مترمربع تا اواخر مهرماه سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
وی افزود: این کتابخانه شامل سه سالن مطالعه و فضای اداری و فضای مجهز دیجیتال، سالن همایش در دو فاز به بهره برداری خواهد رسید.
در پایان این جلسه از کتابخانه عمومی شهر آشخانه که در حال ساخت است بازدید شد.
شهرستان 110هزار نفری مانه و سملقان 6 باب کتابخانه عمومی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار