فرماندار شهرستان راز و جرگلان گفت: بنیاد جانبازنان و مستضعفان 100 هزار اصله گل محمدی برای کشت در کشتزارهای این استان فراهم می کند.
کد خبر: ۲۶۲۶۹۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ 19 July 2016
احمد ریواده روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران استان خراسان شمالی اظهار کرد: از آنجایی که تهیه نهال گل محمدی از استان های همجوار یکی از مشکلات در این حوزه است که با رایزنی های انجام شده با رئیس کل بنیاد مستضعفان این مقدار نهال فراهم می شود.
وی افزود: هدف گذاری ما در این منطقه تولید انبوه گل محمدی و نوغانداری است و با توجه به ظرفیت و استعداد اقلیمی این خطه از استان امیدواریم تا درآمدزایی را در این حوزه افزایش دهیم.
وی اظهار کرد: هم اکنون 6 هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گل محمدی اختصاص پیدا کرده است که پیش بینی می شود این سطح زیر کشت به 15 هکتار برسد.
وی گفت: 13 هزار اصله نهال گل محمدی در این خطه از استان کشت شده است و سعی داریم با این 100 هزار اصله نهال که توسط بنیاد جانبازان تامین می شود به خودکفایی کامل برسیم.
وی افزود: هر نهال گل محمدی با قیمت 120 هزار ریال و با تخفیف 50 درصد از محل یارانه جهاد کشاورزی در اختیار کشاورزان قرار داده می شود.
وی در مورد مزایای رونق این صنعت افزود: گل محمدی پایه و اسانس عطر و ادکلن را در جهان تشکیل می دهد و ظرفیت صادرات را در این صنعت افزایش می دهد از طرفی پرورش گل محمدی کم آب طلب است.
وی گفت: در زمان جمع آوری این محصول در هر یک هکتار برای دو نفر به صورت مستقیم و 40 نفر به صورت غیرمستقیم اشتغالزایی دارد.
وی در خصوص صنعت نوغانداری نیز افزود: 130 هکتار از توتستان ها به صورت غیر متمرکز و 20 هکتار به صورت متمرکز در این شهرستان وجود دارد که امسال از یک هزار جعبه تخم نوغان ، 42 تن پیله تولید شد.
در سال زراعی جاری 96 هکتار از سطح کشتزارهای خراسان شمالی زیر کشت گل محمدی رفته است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار