بروز سه حادثه سقوط کارگر از ارتفاع، پیرمرد داخل کانال فاضلاب و آتش گرفتن درختی در نزدیکی ساختمان مسکونی و نوع امدادرسانی در این حوادث ، واکنش های تلخ و شیرین و طنزگونه شهروندان را در فضای مجازی برانگیخت.
کد خبر: ۲۶۲۷۵۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 19 July 2016
در نخستین حادثه نیروهای آتش نشانی با امدادرسانی سریع ، کارگر مصدوم سقوط کرده از داربست ساختمان را به مرکز درمانی انتقال دادند.
فرمانده عملیات آتش نشانی بجنورد گفت : به دنبال تماس تلفنی روز سه شنبه با سامانه 125 مبنی بر سقوط کارگر ساختمانی از داربست در خیابان گلستان 3 ،تیم های امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند .
عباس جفاکش افزود: بعد از حضور تیم ها در محل مشخص شد کارگر حدود 50 ساله از ارتفاع 8 متری بر روی ساختمان مجاور سقوط کرده است .
وی گفت : بعد از بررسی موقعیت و لحاظ کردن تمامی تمهیدات لازم ایمنی فرد مصدوم را از پشت بام منزل مجاور پایین آورده و تحویل پرسنل اورژانس داده شد.
وی باتاکید بر لزوم بر رعایت نکات ایمنی در ارتفاع توسط کارگران ، خواستار نظارت بیشتر پیمانکاران بر این موضوع شد .
به گفته وی ، علت سقوط این کارگر در دست بررسی است.
***دومین حادثه حادثه در کانال فاضلاب
حدود ساعت 11 ظهر سه شنبه صدای آژیر ماشین های آتش نشانی در چهارراه خوشی بجنورد نگاه مردم را به خود جلب کرد.
یکی از شاهدان چنین روایت می کند ، امدادگران دقیقا مرکز چهارراه زیر پل توقف و شروع به پوشیدن لباس مخصوص و روشن کردن چراغ قوه کردند.
اما اتش نشان ها دریچه فاضلاب را باز کردند، مردم در گفت و گو بایکدیگر می گفتند دختربچه ای در کانال فاضلاب جان باخته است.
امدادگران با بسم الله وارد دریچه شدند، یکی از امدادگران که در همان ابتدا سراسیمه به سمت دریچه دوم دوید و گفت صدا ازانجا می اید.
در همین لحظه بود که پیرمردی دریچه دوم را باز کرد و بیرون امد و گفت: صدای اژیر برای چیه؟
پیرمرد به دلیل نامعلومی در کانال فاضلاب رفته بود و امدادگران آتش نشانی نیز با تصور حادثه ای ناگوار برای امدادرسانی اعزام شده بودند.
***سومین حادثه - آتش گرفتن درختی در نزدیکی ساختمان مسکونی
با اطلاع سریع شهروندان به آتش نشانی و حضور به هنگام آنان از بروز فاجعه ای دیگر در روز سه شنبه در شهر بجنورد گرفته شد.
بر اساس روایت شاهدان ظاهرا بر اثر جرقه خطوط انتقال برق ، باعث آتش گرفتن درختی در نزدیکی یک ساختمان مسکونی می شود که بلافاصله به نیروهای امدادی اطلاع رسانی می شود و این حادثه نیز ختم بخیر می شود.
گرچه برخی از شهروندان در خصوص نوع فعالیت آتش نشانی و نبود تجهیزات مناسب برای خاموش کردن آتش حاصل از برق انتقاد می کنند.
یک شهروند مجازی نوشت : منم نمی دونم تا کی باید تو کار دیگران هم قضاوت کنیم، هم دخالت اتش نشانان زود آمدند اما با آب آمدند که اگر می زدند ممکن بود دچار برق گرفتگی بشوند.
این شاهدان عینی در خصوص انتقادات شهروندان نوشت: دوستان من از شروع اتصال برق تا پایان خاموش شدن آتش آنجا بودم، لطفا قصاوت نکنیم، تقصیر اتش نشانان نیست تجهیزات نداشتند می ترسیدند با اب اقدام به خاموش کردن بکنند و خودشان را برق بگیرد.
به ادعای این فرد ، نیروهای آتش نشانی پودر هم همراهشان نبود، وقتی هم که اهالی کپسول آوردند آتش نشانان نگفتند پودر هم رسانا است، امکان برق گرفتگی هست، تا بچه های اداره برق جریان رو قطع کردن، درخت ها رو اهالی نجات دادند وخود درخت هم فهمید که کسی نیست نازشو بکشه خاموش شد.
به نوشته این شهروندان بجنوردی، بچه های اداره برق در پست برق خیابان امام خمینی مشغول تعمیرات بودند من نمی گم که مربوط به اوناست ولی برقه دیگه یهو دیدی گرفت، خلاصه درختها رو بچه های اتش نشانی اب دادند که دوباره سبز بشوند انشاالله...
شهروندی در خصوص این حادثه نوشت : خدارو شکر خودش ( درخت) فهمیده باید خاموش بشه...
شهروندی نیز در پاسخ نوشت : گلی به گوشه جمال آتش نشانی واداره برق
یکی از همکاران رسانه ای استان نیز در پاسخ به نوشته یکی از شهروندان نوشت : نشریات برای سوال کردن است و مسئولین برای پاسخ دادن - اشتباه برداشت نداشته باشید . در این صحبت شما چندین سوال مطرح می شود؟
آیا نباید آتش نشانی برای هرفصلی تمهیدات لازم راداشته باشد؟ ، آیا اخبار خراسان شمالی در باره افزایش گرما واحتمال خطرات موجود هشدار نداده است؟، 3- چراتجهیزات مورد نیاز در اختیار آتش نشانان نیست؟ و در حالی در حوادث اینچنینی امروز یکی از این سرجهان با آن سرجهان در مورد کاری هماهنگ می شوند، چطور دوسازمان در یک استان نمی توانند به سرعت هماهنگ شوند؟
وتو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل..
به نظر می رسد زنگ خطر حوادث در شهر بجنورد با توجه به عوامل طبیعی همچون زلزله ، گرمای تقریبا بی سابقه و دیگر رویدادهای غیر مترقبه چون سیل و سیلاب و.. به صدا در آمده است و دستگاه های امدادی خود را برای ارایه خدمات مناسب تر آماده کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار