استاندار خراسان شمالی با اشاره به مذاکرات با مسؤولان کمیته امداد و بنیاد مستضعفان گفت: برای اشتغال و کاهش بیکاری در استان مذاکراتی با مسؤولان کمیته امداد و بنیاد مستضعفان برای ارائه تسهیلات اشتغالزایی انجام شد.
کد خبر: ۲۶۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷ 20 July 2016

محمدرضا صالحی عصر امروز در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان شمالی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشاورزی و بعد از آن گردشگری استان اظهار کرد:  لازم است تا در این عرصه‌ها کار مطالعاتی صورت بگیرد و ظرفیت‌های مختلف اشتغال استان بررسی شود.

وی بیان داشت: اساساً خراسان شمالی با برخورداری از نیروهای مستعد و پرظرفیت می‌تواند به سطح استان‌های پیشتاز در عرصه‌های مختلف از جمله اشتغالزایی برسد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی با اشاره به برنامه‌های استان در حوزه اشتغال ادامه داد: هدف‌گذاری ما در حوزه اشتغال این است تا پایین‌تر از نرخ بیکاری کشور برسیم.

وی بیان کرد: در این زمینه با مسؤولان کمیته امداد و بنیاد جانبازان مذاکره شده است که به کمک اشتغال استان بیایند تا بتوانیم از تسهیلات کم‌بهره استفاده کنیم.

وی گفت: بی‌شک تسهیلات ارائه‌شده برای تسهیلات استان اگر به‌درستی محقق شود آمار بیکاران در استان کاهش خواهد یافت.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: ما با استفاده از ظرفیت کمیته امداد و بنیاد مستضعفان و بخش غیردولتی می‌خواهیم وضعیت کار در استان را بهبود ببخشیم و در این راستا به بخش غیردولتی اعتقاد داریم.

استاندار خراسان شمالی همچنین بر تخصیص بالای میزان اعتبارات و تسهیلات برای طرح‌های اشتغالزا در استان تاکید کرد

 استاندار خراسان شمالی با برشمردن توان تعاونی‌ها به‌منظور اشتغال‌زایی گفت: لازم است تا از ظرفیت تعاونی‌های استان برای توسعه اشتغال استفاده شود البته در استان خراسان شمالی تعداد تعاونی‌ها بالاتر از میانگین کشوری است با این‌ حال باید از ظرفیت بخش تعاون برای اشتغال بیشتر استفاده شود.

صالحی گفت: با استفاده از ظرفیت تعاونی‌ها می‌توان اشتغال‌زایی بیشتر و خوبی را در حوزه اشتغال فراهم کرد.

به گفته وی توسعه فرهنگ تعاون در جامعه ضروری است و باید مردم را به فرهنگ تعاون ترغیب داد.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی همچنین با اشاره به حضور اقوام ترک، کرمانج، تات، ترکمن در استان یادآور شد: اساسا این استان گنجینه اقوام است که این‌ها از قدیم همزیستی مسالمت‌آمیزی داشته و این‌یک ظرفیت و قابلیت برای این استان است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار