سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی گفت: کارخانه آلومینا و پروژه کارخانه شمش جاجرم به عنوان یکی از پروژه های خاص استان مورد توجه مسئولین می باشد.
کد خبر: ۲۶۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 21 July 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از  اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، محمود دلپسند در بازدید از پروژه کارخانه شمش آلومینای جاجرم اظهار داشت : به منظور تبدیل شدن به قطب صنعتی و دستیابی به مجموعه کامل تولیدی ،پیگیری طرح های توسعه و توجه به صنایع پایین دستی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری خراسان شمالی در ادامه خطاب به مسئولین مجموعه آلومینا و سازمان صنعت و معدن گفت: با توجه به این که شهرستان جاجرم جزو مناطق کمتر توسعه یافته می باشد در بحث عمران و آبادانی شهرستان مشارکت بیشتری داشته تا مردم منطقه از وجود این مجتمع بیش از پیش بهره مند شوند.
دلپسند همچنین خواهان پیگیری مطالبات مجموعه آلومینا به منظور تامین هزینه های ساخت و تکمیل پروژه شمش از سوی مسئولین مربوطه شد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران همچنین در جلسه ای پس از بازدید از پروژه کارخانه با اشاره به اشتغال مستقیم و غیر مستقیم بالغ بر 2300 نفر در مجموعه آلومینای جاجرم گفت : فعالیت های اکتشافی اخیر در زمینه استخراج بوکسیت آلومینا در سطح کشور که منجر به افزایش منابع معدنی و صرفه اقتصادی پروژه شمش آلومینای جاجرم شده است.
مهمدی کرباسیان افزود: در آینده نزدیک شاهد افزایش میزان تولید و افزایش سطح اشتغال در منطقه خواهیم بود چرا که سیاست دولت تدبیر و امید افزایش ظرفیت تولید آلومینیوم از 400 هزار تن به 1 میلیون و 500 هزار تن در سال 1404 می باشد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار