به مناسبت هفته بهزیستی فرمانده انتظامی خراسان شمالی و مدیرکل بهزیستی استان دیدار و تفاهم نامه ای به منظور همکاری و مشارکت در زمینه خدمات مشاوره ای و فعالیتهای آموزشی و پژوهشی منعقد شد .
کد خبر: ۲۶۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷ 21 July 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی به نقل از  روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی ، سردار علیرضا مظاهری ظهر پنجشنبه در دیدار با رضا اله وردی مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی به مناسبت هفته بهزیستی گفت : نیروی انتظامی و بهزیستی استان با انجام اقدامات مکمل و مشارکت بهتر سعی در کاهش انواع آسیبهای اجتماعی دارند .

وی افزود : با توجه به افزایش آسیبهای اجتماعی در جامعه پیشگیری از این آسیبها و معضلات نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است این درحالیست که طلاق و اعتیاد جزو مهم ترین آسیب های اجتماعی به شمار می رود .

سردار مظاهری در خصوص اقدامات خوب بهزیستی در زمینه راه اندازی مراکز سرپناه شبانه اظهار کرد : راه اندازی دو مرکز سرپناه شبانه زنان و مردان در استان از بهترین اقدامات بهزیستی و مایه مسرت است .

وی افزود : در زمینه ترک اعتیاد بهزیستی باید نظارت بیشتری بر کلینیک ها و مرتاکز تحرک اعتیاد داشته باشد چراکه بحث خرید و فروش داروهای ترک اعتیاد در استان به عنوان معضل جدیدی مطرح شده است .

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی نیز در این دیدار گفت : بهزیستی استان سیاست های پیشگیرانه و اجتماع محور را در دستور کار قرار داده و تمام اقدامات و فعالیتهای خود را براین اساس انجام می دهد .

رضا اله وردی افزود : پیشگیری و کاهش آسیبهای اجتماعی از دیگر وظایف مهم بهزیستی است که به عنوان دستگاهی پیشرو در این زمینه محسوب می شود .

وی با تاکید بر ورود بخش های خصوصی در زمینه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی گفت : مبارزه با آسیب ها و معضلات اجتماعی نیازمند مشارکت تمام دستگاه های اجرایی و اقشار مختلف جامعه است و در این زمینه باید از تمام ظرفیتها بهره مند شد .

اله وردی اظهار کرد : در زمینه شناسایی و صدور شناسنامه برای افراد بی خانمان درخواست همراهی و مشارکت بیشتر را داریم .

مدیرکل بهزیستی خراسان شمالی گفت : در زمینه ساماندهی کودکان خیابانی نیز بهزیستی به خوبی عمل کرده و اکثر کودکان خیابانی استان دارای خانواده و مشغول به فعالیتهایی همچون آدامس فروشی ، وزن کشی و ... هستند .

اله وردی اضافه کرد : بیشتر کودکان خیابانی استان متعلق به مناطق حاشیه شهر هستند که به دلیل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی مشغول به کار هستند و بهزیستی در این زمینه نیز با ارائه آموزش های مختلف در مناطق حاشیه شهر سعی در کاهش آسیبهای اجتماعی دارد .

گفتنی است ؛ در پایان این دیدار تفاهم نامه ای تحت عنوان " همکاری و مشارکت در زمینه خدمات مشاوره ای ، فعالیتهای آمنوزشی ، پژوهشی ، تبادل اطلاعات و بهره گیری متقابل از ظرفیتهای موجود با توجه به اهداف، تعهدات و امکانات طرفین" بین فرماندهی نیروی انتظامی خراسان شمالی و بهزیستی استان منعقد شد .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار