علی اصغر یحیی آبادی سرپرست فرمانداری و رئیس ستاد برگزاری دومین کنگره شهدا شهرستان اسفراین طی بیانیه ای از مردم شریف و شهید پرور شهرستان یرای حضور در این مراسم معنوی دعوت به عمل آورد.
کد خبر: ۲۶۳۸۷۵
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸ 21 July 2016
بسمه تعالی

حضرت علی(ع) فرموده اند:      فتحه اله خاصه اولیاء
 
شهدا اولیاء خاص خداوند هستند و ما باید برای آنها و در حق آنها برنامه ریزی کنیم و کار انجام دهیم. در این زمینه باید توان خود را بالا ببریم و بیش از حد توانمان کار کنیم، همانگونه که وقتی برای خدا کاری را انجام می دهیم در حق اوست نه در حد توان ما.
برگزاری مراسم معنوی یادواره شهدا یکی از کارهائی است که اگر فراتر از توانمان انجام دهیم در حق شهدا و برای شهدا صورت گرفته است هر چند این یکی از ابتدائی ترین کارهای است که می توانیم انجام دهیم اما برکات و فضائل خاص خودش را به همراه دارد. شهدا محدود به زمان و یا مکان خاصی نیستند پس نمی توان گفت با گذشت زمان روزهای دفاع مقدس و دوره عملیات والفجر ، کربلای ۵ بیت المقدس و... شهید و شهادت پایان یافته است.
یاد و خاطره آنها و فرهنگ شهادت همیشه باید زنده بماند همانطور که خود شهدا زنده هستند. شهادت به مثابه خون در رگ یک جامعه دینی است اگر این فرهنگ وجود نداشته باشد و شهید و شهادت طلبی به پایان برسد آن جامعه مرده و بی ثمر است.شهدا در زمان جنگ، برای خاک و دنیا شهادت را انتخاب نکردند و شعارگونه پیش نرفتند بلکه به فرمان امام راحل و تحقق اهداف رهبرشان که نابودی حاکمیت ظالم بود به این مسیر راه یافتند.آنها برای همه مردم کشور خود جان فشانی کردند و سرمایه خود را که جانشان بود بی پروا تقدیم کردند بنابراین شهدا سهم گروه خاصی از مردم نیستند و به همه جامعه خود تعلق دارند و به گردن همه آنها حق عظیم دارند.شهدا به منزله راهی که انتخاب کردند ، جهشی را سیر می کنند و ثواب دنیا و آخرت را دارا هستند و خودشان هدف اول را می زنند ما باید این راه را ادامه دهیم و هدفمان زنده نگه داشتن این راه باشد و لازمه تحقق چنین مسئله ای کار عمیق دینی و فرهنگی انجام دادن و جهادی پیش رفتن برای شهداست. یادمان باشد شهدا به دنبال این نیستند که ما کارشان را راه بیاندازیم، خون شهدا حرف اول را می زند و این بهترین سرمایه کار ماست ما باید با تکیه بر این سرمایه و آثار وجودی آنها جهاد اسلامی که به پا کردند ادامه دهیم.
بدین لحاظ از عموم مردم شهید پرور شهرستان اسفراین دعوت می شود در این مراسم معنوی که آمیخته شده است به نام و یاد و عطر شهدا شرکت نمایند.
وعد ما پنج شنبه مورخ 31 شهریور 1395 در گلزار شهدای بهشت زهرا اسفراین.

 
علی اصغر یحیی آبادی
سرپرست فرمانداری و رئیس کنگره شهدای شهرستان اسفراین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار