رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری اسفراین گفت: افزون بر یک هکتار از عرصه های منابع طبیعی این شهرستان تیرماه جاری در آتش سوخت.
کد خبر: ۲۶۳۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 21 July 2016
علی خضری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد این میزان آتش سوزی در عرصه های طبیعی دره میام حوالی روستای رویین این شهرستان در هفته گذشته بود که با اعزام نیروهای حفاظت منابع طبیعی این آتش خاموش شد.
وی اظهار کرد: 1500متر مربع از عرصه های منابع طبیعی در گردنه پلمیس این شهرستان نیز در هفته جاری دچار آتش سوزی شد که با همکاری نیروی اطفای حریق شهرک صنعتی اسفراین و منابع طبیعی اتش خاموش شد .
وی علت آتش سوزی در دره میام را نامشخص ودر دست بررسی اعلام کرد و افزود:علت آتش سوزی عرصه های طبیعی پلمیس عامل انسانی معرفی شده است
وی گفت: از ابتدای امسال دو مورد آتش سوزی در مناطق تحت مدیریت منابع طبیعی شهرستان اسفراین رخ داد که هر دو این موارد در تیرماه سال جاری بوده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اسفراین گفت: بر اثر این دو آتش سوزی 43میلیون ریال به عرصه های منابع طبیعی شهرستان خسارت وارد شده است .
وی با اشاره به گرمتر شدن هوا و احتمال بروز آتش سوزی ها ی بیشتر در مناطق طبیعی شهرستان از شهرواندن خواست از روشن کردن آتش در عرصه منابع طبیعی شهرستان خودداری و در صورت استفاده از آتش قبل از ترک محل از خاموش شدن آتش اطمینان حاصل کنند .
وی گفت:هم اکنون سه گروه شبانه روزی برای محفاظت ازعرصه های منابع طبیعی و اطفای حریق های احتمالی در شهرستان فعال هستند .
خضری بابیان اینکه امسال به شکرانه بار ش های خوب بهاری وضعیت مراتع بهبود یافته است از مردم خواست در حفاظت از این منابع خدادای این ادار ه را یاری کنند و در صورت مشاهده هر گونه آتش سوزی در عرصه های منابع طبیعی با شماره 1504 تماس بگیرند .
سال گذشته 10هکتار از عرصه های منابع طبیعی شهرستان اسفراین در آتش سوخت و 17میلیارد 744میلیون ریال به منابع طبیعی شهرستان اسفراین خسارت وارد شد .
شهرستان 127 هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی قرار دارد و حدود 420هزار اراضی ملی و تحت مدیریت منابع طبیعی دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار