مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی:
مدیرکل پزشکی قانونی خراسان شمالی از کاهش ۸۰ درصدی متقاضیان سقط‌جنین در سه ماه نخست امسال در این استان خبر داد.
کد خبر: ۲۶۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰ 21 July 2016

بابک سلحشور در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در سه‌ماهه نخست امسال آمار متقاضیان سقط‌جنین که به پزشکی قانونی این استان مراجعه کرده‌اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته با اندکی اختلاف، کاهش‌یافته است.

وی تعداد مراجعین سقط‌جنین به مراکز پزشکی قانونی خراسان شمالی را در نیمه نخست امسال ۲۸ نفر عنوان و تصریح کرد: از این تعداد برای ۱۸ نفر به دلیل مشکلات جنین و برای یک نفر به دلیل مشکلات مادر مجوز سقط صادرشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: از تعداد ۲۸ متقاضی، پرونده چهار نفر آنان در دست رسیدگی است و برای پنج نفر متقاضی نیز مجوز سقط صادر نشده است.

وی تعداد مراجعین سه‌ماهه نخست سال گذشته را ۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد برای ۲۰ مورد به دلیل مشکلات جنین و یک مورد به دلیل مشکلات مادر مجوز سقط صادر و پرونده سه متقاضی برای بررسی بیشتر به ماه‌های بعد موکول شده بود.

این مسئول اظهار کرد: در سه ماه نخست سال گذشته برای ۲۰ نفر به دلیل مشکلات جنین و برای یک نفر به دلیل مشکلات مادر نیز مجوز سقط صادر شد.

سلحشور تصریح کرد: در مواردی که یک پزشک وجود نقص جدی در جنین را تشخیص بدهد و یا ناهنجاری‌های جنینی و یا مشکلاتی که ادامه بارداری سلامت مادر را تهدید می‌کند، پزشک با سقط‌جنین موافقت می‌کند.

وی افزود: مادران باردار باید قبل از چهارماهگی جنین، به مراکز پزشکی قانونی مراجعه تا پس از بررسی و انجام معاینات لازم توسط پزشک و در صورت تایید وی، مجوز سقط‌جنین درمانی صادر شود
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار