مدیرکل میراث فرهنگی خراسان شمالی:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: 22 تقاضا برای احداث اقامتگاه بوم گردی استان وصول شد.
کد خبر: ۲۷۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۹ 11 August 2016

محمد سویدانلویی بیان داشت: نخستین اقامتگاه بوم گردی خراسان شمالی آماده بهره‌برداری شده و پروانه بهره‌برداری آن صادرشده است که در هفته دولت افتتاح می‌شود.

وی افزود: شهرت و ظرفیت گردشگری طبیعی و فرهنگی استان خراسان شمالی و وجود ده‌ها منطقه نمونه و روستای هدف گردشگری و مناطق حفاظت‌شده، استان ما را به‌عنوان قطبی نوین در گردشگری طبیعی و فرهنگی کشور مطرح کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: در این زمینه علاوه بر چند پروژه هتل و مهمان‌پذیر در سطح استان با تمهیداتی از اواخر سال گذشته برای پایه‌گذاری اولین اقامتگاه بوم گردی و توسعه آن‌ها و اقداماتی صورت گرفته که امروز شاهد تقاضاهای فراوان برای احداث، تجهیز و تعمیر اقامتگاه روبرو شده‌ایم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بیش از 22 تقاضا وصول‌شده که در مراحل صدور موافقت اولیه و استعلامات است.

سویدانلویی گفت: نیاز استان به اقامتگاه بوم گردی صدها واحد خدمات و حتی بیشتر در نقاط مختلف استان به‌ویژه مناطق و روستاهای گردشگری پیرامون محور اصلی باب الرضا(ع) است.

 وی همچنین از همه علاقه‌مندان و فعالان گردشگری برای تاسیس اقامتگاه‌های بوم گردی از خسرویه و استاد و اسطرخی در شهرستان شیروان و فاروج، روستای دشت در شهرستان گرمه و غرب استان دعوت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این اداره‌کل در این زمینه نهایت حمایت و پشتیبانی لازم را خواهد داشت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار