مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی خبر داد
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: پروژه ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کد خبر: ۲۷۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲ 11 August 2016

سید مهدی احمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای احداث ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی تاکنون 40 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارت سفر پرخطر و برکت رهبری صرف شده است.

وی بیان داشت: بر اساس برنامه قرار است تا عملیات ساختمانی این طرح تا مهرماه امسال به اتمام رسیده و تحویل دامپزشکی خراسان شمالی شود.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی همچنین تجهیز این ساختمان به امکانات موردنیاز را توسط  سازمان دامپزشکی عنوان کرد و گفت: این آزمایشگاه فنی دامپزشکی استان دارای آزمایشگاه تخصصی و بخش‌های میکروبیولوژی، سرولوژی، ایمونولوژی، پارازیتولوژی، سم‌شناسی، تشخیص مولکولی، اتوپسی، پاتولوژی و کنترل کیفی و آنالیز خوراک دام است.

وی تصریح کرد: پروژه ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی با زیربنای  حدود هزار و 840 مترمربع در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع در حال اجرا است.

به گفته مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی این طرح تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با یادآوری اینکه این طرح در سایت اداری غرب بجنورد در حال اجرا است بیان داشت: در این طرح باید بر و کف دسترسی به ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی توسط شهرداری تنظیم شود.

احمدی بابیان اینکه هم‌اکنون اکثر آزمایش‌های دامپزشکی در استان انجام می‌شود تصریح کرد: کم‌ترین اتکا از نظر آزمایش‌های دامپزشکی به سایر استان‌ها وجود دارد.

وی گفت: با اجرا و تکمیل طرح ساختمان آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی خراسان شمالی همه آزمایش‌های موردنیاز در استان انجام خواهد شد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی بیان داشت: هم‌اکنون دو آزمایشگاه دامپزشکی بسیار خوب دامپزشکی در بجنورد و شیروان نیز فعالیت دارند.

وی همچنین یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های دامپزشکی را کنترل و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام اعلام کرد.

احمدی خاطرنشان کرد: حدود 50 درصد بیماری‌ها مربوط به بیماری مشترک انسان و دام بوده که دامپزشکی در این راستا طرح‌هایی را در طول هرسال به اجرا درمی‌آورد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار