دکتر عزیزی :
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه طبق قانون تمامی کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، افزود: سهمیه بندی بیمه کارگران ساختمانی تخلف از قانون است.
کد خبر: ۲۷۸۵۴۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۱ 15 August 2016

عبدالرضا عزیزی در گفت وگو با خبرنگاران خانه ملت، در مورد تمهیدات جدید سازمان تامین اجتماعی برای پوشش بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی، گفت: متاسفانه برخی افراد که کارگر واقعی ساختمان نبودند با استفاده از رانت‌های مختلف از این سهمیه بهره برده و حق کارگران واقعی را تضییع کردند در حالی که وجود بیمه برای این قشر بسیار ضروری و حیاتی است از این رو اقدام سازمان تامین اجتماعی در جهت پوشش بیمه کارگران ساختمانی اقدامی بسیار ارزنده است که جای قدردانی دارد.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه کمیسیون اجتماعی مجلس از اقدام موثر سازمان تامین اجتماعی برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی حمایت می‌کند، ادامه داد: هر اقدامی که در جهت بهبود وضعیت کارگران انجام شود کمیسیون اجتماعی مجلس از آن حمایت می‌کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه بر اساس قانون تمامی کارگران ساختمانی دارای کارت مهارت باید تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند، تصریح کرد:  سهمیه بندی بیمه این قشر تخلف از قانون است.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، با یادآوری اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید مشکلات سد راه بیمه کارگران ساختمانی را مرتفع نماید، گفت: بیمه کارگران ساختمانی تنها باید به کارگران واقعی اختصاص یابد و برای بیمه آنها نباید سقف قائل شد از این رو سازمان تامین اجتماعی باید هر چه سریع تر تمامی کارگران ساختمانی را تحت پوشش بیمه قرار داده و تبعیضی در این زمینه قائل نشود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، بر لزوم رفع مشکلات کارگران ساختمانی تاکید کرد و افزود: باید به رفع مشکلات معیشتی این قشر نگاهی جدی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، چندی پیش مدیرکل نام‌نویسی و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی از تمهیدات جدید برای پوشش بیمه کارگران ساختمانی خبر داد.

سعید حسینی با بیان رفع برخی محدودیت ها در زمینه بیمه کارگران ساختمانی تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی در راستای ایجاد تسهیلات برای کارگران ساختمانی، محدودیت استان یا شهر صادرکننده کارت مهارت فنی را لغو کرده و کارگران ساختمانی در صورت واجد شرایط بودن، بدون محدودیت شهر یا استان می توانند درخواست بیمه شدن را به شعبه محل سکونت خود تحویل دهند تا طبق سهمیه نسبت به بیمه شدن آنان اقدام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار