مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی گفت: به مناسبت هفته دولت، 17 طرح راه و شهرسازی با 172 میلیارد و 322 میلیون ریال به بهره برداری می رسد.
کد خبر: ۲۸۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۱ 21 August 2016
علی اصغر بدیعی مقدم روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران این استان ضمن گرامی داشت هفته دولت اظهار کرد: حذف و اصلاح حادثه نقاط خیز در راه های کشور با اولویت مسیرهای پر تردد بجنورد - شیروان، زیرسازی و آسفالت جاده ارتباطی بجنورد - گیفان، ساخت و توسعه فضاهای فرهنگی و هنری، ساخت و بهسازی راه های روستایی، بهسازی و آسفالت راه های روستایی در سطح استان از جمله طرح های هفته دولت است.
وی میزان آسفالت راه روستایی و روکش را 100 کیلومتر عنوان و بیان کرد: میانگین آسفالت راه روستایی در کشور 52 درصد است که این شاخص در استان خراسان شمالی 44 درصد است.
وی اظهار کرد: در حدود 280 کیلومتر از راه های روستایی این استان زیر سازی شده و هم اکنون آماده آسفالت است که اگر در سال 95 اجرایی کنیم ظرفیت بالایی به شاخص راه روستایی اضافه خواهد شد.

***اجرای طرح بافت فرسوده باید مطابق با روحیه اجتماعی مردم باشد
بدیعی مقدم با بیان اینکه اجرای طرح بافت فرسوده باید مطابق با روحیه اجتماعی مردم ساکن در آن منطقه باشد گفت: اگر سیاست گذاری ها در اجرا و احیای بافت فرسوده مطابق با ظرفیت ها و نحوه زندگی مردم باشد آسان تر پیش خواهد رفت در غیر این صورت اگر جمعیتی از مردم را جا به جا کنیم به علت مسائل و مشکلات طرح موفق اجرا نخواهد شد.
وی به راه اندازی اداره بافت فرسوده در بیرون از این اداره کل نیز اشاره کرد و افزود: مردم می توانند به این اداره مراجعه کنند و از تسهیلات بانکی برخوردار شوند.
وی گفت: هم اکنون 500 نفر برای دریافت تسهیلات بافت فرسوده به بانک ها معرفی شده اند که علاوه بر تخفیف 50 درصد در پروانه 10 درصد از نرخ تسهیلات هم به آنان برگشت داده می شود.
وی همچنین افزود: به منظور شتاب در اجرای طرح بافت فرسوده تسهیل گری نیز ایجاد شده است که با مشاوره سعی در آسان سازی روند اجرا است.
وی گفت: شهر بجنورد هم اکنون به عنوان طرح پایلوت مناطق حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی انتخاب که مرحله اول طرح اجرا شده و هم اکنون منتظر اجرای مرحله دوم آن هستیم.
وی سطح بافت فرسوده این استان را بیش از 9 هزار هکتار عنوان کرد و افزود: با همکاری شهرداری بخشی از معابر شهری بازگشایی شده است.

***98 درصد کنار گذر شمالی بجنورد آسفالت شده است
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه 98 درصد کنار گذر شمالی بجنورد بجز تقاطع ها آسفالت شده است گفت: در ایجاد کنار گذرها بیشتر به آرامش مردم منطقه توجه می شود اما باید با ایجاد ظرفیت های جدید از ظرفیت و پتانسیل کنارگذرها بای اقتصاد شهر کمک کرد.
بدیعی مقدم افزود: در کنار گذرها ظرفیت ایجاد مجتمع های خدمات رسانی، رستوران و سایر موارد وجود دارد.
وی در خصوص مسکن مهر نیز گفت: 26 هزار واحد مسکن مهر در این استان شامل خود مالک، تعاونی و انبوه سازی ایجاد شد که از مجموع این تعداد شش هزار واحد مسکونی باقی مانده است.
وی افزود: از مجموع واحد های باقی مانده 50 درصد با پیشرفت فیزیکی بالای 95 درصد است که قابلیت بهره برداری در شهریور ماه سال جاری وجود دارد و مابقی تا پایان شش ماهه دوم سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در این استان استراحت گاه خوبی داریم افزود: استراحت گاه هایی از جمله بوستان بش قارداش و باباامان برای استراحت برای چند ساعت مناسب است اما در این استان نیاز به تفریگاه های از جمله شهربازی با امکانات و تجهیزات مناسب داریم.
استان خراسان شمالی با 925 هزار نفر جمعیت دارای پنج هزار و 631 کیلومتر راه ارتباطی اصلی و فرعی است. این استان در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار