مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی گفت: از جمعیت 936 هزار نفری استان، 789 هزارو 960 نفر معادل 91 درصد زیر چتر چهار صندوق بیمه سلامت قراردارند و خدمات مختلف از این بیمه ها دریافت می کنند.
کد خبر: ۲۸۲۰۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲ 21 August 2016
محسن رعنایی روز یکشنبه درهمایش بیمه سلامت و رسانه اظهار کرد: 59 هزار نفر زیر پوشش صندوق کارکنان دولت ، 12هزار و 870 نفر صندوق سایر اقشار ، 529هزار نفر صندوق روستایی وعشایر و 179 هزار نفر زیر پوشش صندوق بیمه سلامت همگانی می باشند.
وی افزود: هم اکنون بیش از 91 درصد جمعیت استان زیر پوشش بیمه های مختلف قرار دارند و کسانی که تمایل به بیمه شدن داشته باشند، می توانند از مزایای بیمه سلامت استفاده نمایند.
وی با بیان این که هزینه درمان این اداره کل در کل استان در سال گذشته یک هزارو 436 میلیارد ریال بوده است ، خاطرنشان کرد: در طی اجرای طرح تحول سلامت این هزینه ها در سطح کشور چهار برابر شده است که در خراسان شمالی 3.5 برابر شده است.
وی با اشاره به بدهی های سازمان بیمه سلامت به مراکز طرف قرارداد گفت: بیمه سلامت خراسان شمالی 440 میلیارد ریال به مراکز خدمات درمانی و 30 میلیارد ریال هم به پزشک خانواده بدهکار است.
محسن رعنایی تصریح کرد: با توجه به تصویب لایحه ای در مجلس، دولت درصدد است با فروش اوراق قرضه بتواند مطالبات بیمه سلامت را بپردازد تا این بیمه نیز خدمات بهتری به شهروندان ارائه کند.
وی به مشکلات بیمه شدگان روستایی در نحوه خدمات دهی داروخانه ها هم اشاره کرد وگفت: مشکل عمده ما در نحوه خدمات دهی به بیمه شده ها به علت ضعف در سیستم ارجاع است و اگر بیمه شده ها سلسله مراتب ارجاع به پزشک را رعایت کنند هیچ گونه مشکلی در نحوه ارائه خدمات بوجود نخواهد آمد.
وی خاطر نشان کرد: بیمه شده های روستایی حتما از مراکز خدمات درمانی موجود در روستاها اقدام به درمان کنند.

***به ازای هر 20 هزار نفرروستایی یک دندانپزشک وجود دارد
به گزارش ایرنا رئیس اداره ارزیابی و نظارت بیمه سلامت استان هم درادامه این همایش گفت: دارندگان بیمه سلامت می توانند از 20 نوع خدمات دندانپزشکی در کنار سایر خدمات درمانی، آموزشی، پیشگیری و بهداشتی بیمه سلامت استفاده کنند.
مهرداد سفیدگران افزود: برخی از این خدمات شامل، کشیدن برخی دندان ها، جرم گیری، فلوراید تراپی، رادیوگرافی، آموزش و چگونگی استفاده درست از نخ دندان است.
وی افزود: ارائه این تسهیلات بیمه ای در مراکز داندانپزشکی دولتی و خصوصی و برای مادران باردار و فرزندان 6تا 14 سال می باشد.
وی گفت: خدمات دندانپزشکی ما بر اساس میزان تعهداتی که با شورای عالی بیمه انجام تقبل کرده انجام می شود و تعرفه دندانپزشکی هم طبق تعرفه سازمان مرکزی انجام می گیرد.
*** 646 مرکز در استان طرف های قرارداد بیمه سلامت می باشند
مدیرکل بیمه سلامت خراسان شمالی در ادامه این همایش تصریح کرد: از این تعداد 371 موسسه بصورت مستقل ،197 موسسه هم بصورت غیر مستقل و 78 مرکز هم موسسه های بهداشتی و درمانی می باشند.
محسن رعنایی همچنین در مورد قرار داد بیمه سلامت با ماما گفت: در استان ما 110 ماما در 78 مرکز درمانی و بهداشتی در روستاها در حال فعالیت می باشند و تمامی خدمات ماماها در روستاها بصورت رایگان می باشد.
وی افزود: هرچند که در شهرهای استان هم سه تا مرکز توسط ماماها ارائه خدمات می دهند ولی در صدد هستیم تا بیش از این حوزه خدمات دهی ماما ها در شهرها را گسترش دهیم.
به گزارش ایرنا ، طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت مالی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.
نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 آغاز و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال آغاز شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار