نماینده ولی فقیه:
نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: باید با قاچاق مبارزه کنیم اما مراقب باشیم در این میان مظلوم کشی نکنیم و باید راهکارهایی پیدا کنیم که با افرادی که واقعا قاچاقچی نیستند مثلا به خاطر چند دست لباس که از سال های قبل در انبارهای شان مانده و به فروش نرفته مبارزه نکنیم؛ این ها قاچاقچی نیستند
کد خبر: ۲۸۲۲۷۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۵ 22 August 2016

اصلاح جاده بجنورد- گلستان و سامان دادن به وضعیت یک فروشگاه زنجیره ای  را که دارد بازار استان را فلج می کند، با استاندار در میان گذاشتم. گاهی برخی سرمایه گذاران برای احداث یک معدن باید از چوپان روستا هم اجازه بگیرند، این رفتارها با سرمایه گذاران یعنی چه؟ برخی قانون ها مربوط به پیش از انقلاب است و باید اصلاح شود. گلوگاه های قاچاق باید شناسایی و با آن ها برخورد شود نه این که فقط زورمان به مستضعفان برسد.
این ها برخی از سخنان نماینده ولی فقیه در استان در دیدار  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت، اعضای هیئت رئیسه اتاق اصناف و رؤسای برخی اتحادیه ها بود. وی با مدیر و کارکنان پایگاه منطقه ای انتقال خون و مدیر و کارکنان ثبت احوال استان، رئیس کل دادگستری و دستگاه های زیر مجموعه قوه قضاییه در استان و نیز اعضای کمیسیون هماهنگی بانک های استان هم دیدار داشت.
رفتارهای عجیب در برخی مدیریت ها
آیت ا... «یعقوبی» در پاسخ به خواست رئیس اتاق اصناف در رابطه با رسیدگی به وضعیت یک فروشگاه زنجیره ای در استان گفت: در جلسه ای با استاندار محترم، برخی از مسائل اولویت دار را به او گفتم از جمله اصلاح محور بجنورد- جنگل گلستان که هر روز قربانی می گیرد و نیز یک فروشگاه زنجیره ای که دارد بازار استان را فلج می کند. بازار ما بدون این فروشگاه ها هم اختلال دارد و این موضوع برای بازار خراسان شمالی قوز بالای قوز شده است.آیت ا... «یعقوبی» افزود: نمی دانم این فروشگاه ها بر چه اساسی  بدون کار کارشناسی در استان ما شکل گرفته است، 6 فروشگاه در مرکز استان تأسیس شده است و بازار استان ما را کساد می کند و مالیات آن هم به استان نمی رسد و به تهران می رود.وی به موضوع قاچاق کالا هم اشاره و بیان کرد: قاچاق موضوعی جدی است و اگر بخواهیم با قاچاق مبارزه کنیم، با قوانینی که داریم، نمی توانیم زیرا برخی قوانین خیلی قدیمی است و ایراد دارد و نمایندگان باید در این زمینه اقدام کنند.
نماینده ولی فقیه در استان اظهارداشت: باید با قاچاق مبارزه کنیم اما مراقب باشیم در این میان مظلوم کشی نکنیم و باید راهکارهایی پیدا کنیم که با افرادی که واقعا قاچاقچی نیستند مثلا به خاطر چند دست لباس که از سال های قبل در انبارهای شان مانده و به فروش نرفته مبارزه نکنیم؛ این ها قاچاقچی نیستند، باید با قاچاقچیانی که گلوگاه های قاچاق و دور زدن قانون را یاد گرفته اند برخورد شود، به سراغ این افراد بروید.آیت ا... «یعقوبی» به برخی مشکلات سرمایه گذاران هم اشاره و بیان کرد: در برخی جاها برای کارهای تولیدی سرعتگیر گذاشته می شود، مثلا این یعنی چه که بانک کارخانه را به عنوان تضمین برای اعطای سرمایه در گردش قبول نمی کند؟ سرمایه گذاری که همه دارایی اش را برای احداث کارخانه فروخته است، از کجا سندی دیگر بیاورد؟
وی ادامه داد: یا مثلا سرمایه گذار برای احداث معدن باید حتی از چوپان روستایی که می خواهد در آن معدن تأسیس کند، اجازه بگیرد و پیچ و خم های زیادی را طی کند؛ این طور رفتار با سرمایه گذار چه معنایی دارد؟
امام جمعه بجنورد گفت: وقتی در مدیریت ها جزیره ای عمل می کنیم و هر دستگاهی بدون توجه به دستگاه دیگر کار خودش را انجام می دهد، وضعیت همین است مانند آسفالت خیابان که شهرداری آسفالت می کند و شرکت های خدمات رسان آن را تخریب می کنند.
آیت ا... «یعقوبی» با بیان این که مدیریت شهری، اتحاد، همدلی و تمرکز می خواهد، افزود: باید از جزیره ای عمل کردن پرهیز شود، در جاهایی که می خواهیم در کلان استان کار کنیم، در ریزه کاری ها به سرمایه گذار گیر می دهیم، در برخی مدیریت ها آدم می ماند چه بگوید که این چه مدل مدیریتی است و برخی مدیریت ها و رفتارها قابل تحمل نیستند.وی خاطرنشان کرد: اقتصاد ما باید مانند چشمه باشد و نه استخر که هرچه برمی داریم بجوشد و تمام نشود نه این که مانند استخر تخلیه شود ما باید از تولیدات داخلی حمایت و وابستگی های  وارداتی مان را کم کنیم و این می شود اقتصاد مقاومتی.
کاری بزرگ اما بدون سرو صدا
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در دیدار مدیرکل و کارکنان انتقال خون استان هم گفت: کار شما حیات آفرین است گاهی زندگی یک فرد را نجات می دهید از این رو کار شما یک امداد به معنای واقعی است که به بهبود و نجات افراد کمک می کند.آیت ا... «یعقوبی» با اشاره به مشکلات پیش روی انتقال خون استان از جمله کمبود امکانات، مکان و نیرو، افزود: مسئولان استان باید برای برطرف شدن مشکلات انتقال خون اولویت گذاری کنند زیرا برخی چیزها باید در اولویت قرار گیرد.وی با اشاره به اظهارات مدیرکل انتقال خون در رابطه با مظلومیت انتقال خون در  مصوبات سفر رهبر انقلاب به استان، تصریح کرد: این که چرا این دستگاه در این سفر مصوبه ای نداشت و یا به جایی نرسید نمی دانم اما نمایندگان دفتر رهبر انقلاب پیش از این 2 سفر برای بررسی روند پروژه های مصوب سفر به استان داشته اند و در سفر سوم آن ها را ببینید و در رابطه با این موضوع صحبت کنید.امام جمعه بجنورد با اشاره به مشکل مکان انتقال خون تصریح کرد: زمینه جذب خیر در کار شما زیاد است، در رسانه ها و در شهر فضاسازی و خیر جذب کنید زیرا فضاسازی برای این کار خیلی مهم است.آیت ا... «یعقوبی» اظهارداشت: ان شاء ا... برای کمک به انتقال خون خیر پیدا شود و با اطمینان خاطر بگوییم هر جا نیاز باشد، انتقال خون استان به یاری نیازمندان به خون خواهد شتافت.وی خطاب به مدیر و کارکنان انتقال خون گفت: مجموعه شما، مجموعه ای خالص است که کاری بزرگ اما بدون سرو صدا انجام می دهد ولی خداوند کار شما را می بیند.
آدم سازی داشته باشیم
نماینده ولی فقیه در استان همچنین در دیدار مدیر و کارکنان اداره کل ثبت احوال استان به بیان اهمیت اسم پرداخت و گفت: اسم هر کسی بیانگر شخصیت اوست و با اسم می توانیم هویت افراد را بررسی کنیم.آیت ا... «یعقوبی» خطاب به حاضران افزود: در کار شما یک نکته ظریف وجود دارد و آن اینکه یک فیلتر اختیاری بگذارید و در مورد اسامی که از سوی والدین انتخاب می شود و منفی است و مناسب نیست، آن ها را دچار شک کنید شاید تصمیم شان تغییر کند.وی به موضوع جمعیت هم اشاره و بیان کرد: باید جمعیت مان را برای 30 سال آینده تنظیم کنیم زیرا در آینده دچار یک مدیریت پیر می شویم و نمی شود آدم را مثل کالای چینی وارد کرد، باید آدم سازی داشته باشیم.وی خاطرنشان کرد: خانواده ها در این زمینه خیلی عقب هستند و برخی مدارس ما به دلیل نداشتن جمعیت دانش آموزی تعطیل شده اند.آیت ا... «یعقوبی» اظهارداشت: برای افزایش جمعیت و تولید مثل اهرم های تشویقی در نظر بگیرند تا مردم خیال شان راحت باشد که اگر از افزایش جمعیت صحبت می شود، دولت هم حمایت می کند.
حواس مان باشد رازهای نظام را بیگانگان ندانند
دلیلی ندارد تا زمانی که روند رسیدگی به پرونده ای تکمیل نشده است اطلاعات آن اعلام شود، حواس مان باشد رازهای نظام را بیگانگان ندانند.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی روز گذشته با اعلام این مطلب در دیدار رئیس کل و کارکنان دادگستری کل و دستگاه های وابسته به قوه قضاییه گفت: رازداری یک اصل است و دشمنان ما کمین کرده اند که از اطلاعات و آماری که در کشور اعلام می شود، استفاده کنند.   آیت ا... «یعقوبی» افزود: گاهی برخی مصاحبه می کنند که مثلا فلان پروژه امسال به بهره برداری می رسد در حالی که هنوز کارهای آن انجام نشده است و تا 6 سال دیگر هم از بهره برداری آن خبری نیست، چه لزومی دارد تا زمانی که کار نتیجه نداده است، اطلاعات آن را اعلام کنیم و بعد نتوانیم موضوع را جمع کنیم. وی خطاب به حاضران بیان کرد: گاهی وقتی اطلاعات پرونده ای که هنوز مفتوح است و تکمیل نشده است اعلام می شود و در روند رسیدگی به پرونده مشکل ایجاد می کند که نباید این گونه باشد و تا زمانی که اطلاعات تکمیل نشده است، هیچ موردی از پرونده اعلام نشود.وی تصریح کرد: خداوند عالم خود به رازداری پایبند است و به این مهم عمل می کند و ما نیز باید این را بیاموزیم و به آن عمل کنیم.امام جمعه بجنورد به مدارا کردن با مردم هم تأکید کرد و گفت: در عین حال که حقوق همه را پاس می داریم، روش های احقاق حق مهم است که چگونه احقاق حق و چگونه ابطال باطل کنیم.آیت ا... «یعقوبی» اظهارداشت: اخلاق خوب با مردم، مدارا کردن با آن ها، تکریم ارباب رجوع و سرعت بخشیدن به کارشان را باید از پیامبر اسلام(ص) بیاموزیم.وی با اشاره به صبوری امامان در برابر رخدادهای زمان شان گفت: صبوری را هم باید از امامان بیاموزیم که هیچ گاه با دشمن سازش نکردند و سر تسلیم فرود نیاوردند و عزت شان را پاس داشتند.وی افزود: مقاومت یک اصل اساسی است و البته ما این را در دوران دفاع مقدس و در برابر توطئه های مختلف دشمنان تجربه کردیم.
وثیقه ها را محدود نکنید
نماینده ولی فقیه در استان همچنین در دیدار اعضای کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان شمالی هم گفت: ما در کشور از نظر نقدینگی مشکل نداریم به گونه ای که حتی به سرمایه گذاری خارجی هم نیاز نداریم فقط آن ها را درست مدیریت نکردیم و اگر درست مدیریت کنیم صنعت، کشاورزی و اشتغال ما فعال می شود.
آیت ا... «یعقوبی» با اشاره به برخی مشکلات مردم در بانک ها، اظهارداشت: برای برخی مسائل مانند وثیقه باید راهکار اندیشید و وثیقه را  نباید به سند منزل مسکونی و باغ محدود کرد زیرا خیلی از کسانی که در صنعت مشکل پیدا کرده اند، مشکل شان تأمین سرمایه در گردش است.وی با بیان این که کار بانکی ها حیاتی است، به مشکلات برخی سرمایه گذاران در زمینه دریافت تسهیلات اشاره و بیان کرد: این موارد برای اقتصاد مقاومتی و تولید، سرعت گیر درست می کند.امام جمعه بجنورد به موضوع جرایم بانکی هم اشاره و تصریح کرد: برخی افراد واقعا هیچ کلکی در کارشان نیست و تحریم ها و تنگناهای اقتصادی آن ها را دچار مشکل کرده و نتوانسته اند اقساط خود را پرداخت کنند؛ برای این افراد نفس کش بگذارید و به آن ها مهلت بدهید.
آیت ا... «یعقوبی» گفت: به کسانی که قصد کلک زدن به قانون و سیستم بانکی را دارند، رحم نکنید ولی در مورد کسی که کارد به استخوانش رسیده است، باید نگاه ارزشی بر نگاه کلاسیک اداری غلبه کند.وی افزود: گاهی بی مهری هایی هم به سیستم بانکی می شود و برخی  آن ها را بنگاه خطاب می کنند در صورتی که کار بانک اسلامی است، پول را از مشتری می گیرد به کار صنعت و تولید می زند و مبلغی از سود را برای خودش برمی دارد و مبلغی را هم به مشتری می دهد.وی خطاب به مدیران بانک های استان گفت: این فضاسازی ها را خنثی و از خودتان دفاع‌کنید./روزنامه خراسان شمالی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار