نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، بر توجه به اهمیت انسان سازی، فضیلت سازی و تکلیف مداری مساجد تأکید کرد و گفت: هرقدر مسجد سازی مهم باشد، مسجدی سازی مهم تر و افضل است.
کد خبر: ۲۸۲۳۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ 22 August 2016
به گزارش تابناک خراسان شمالی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان خراسان شمالی؛ حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در جشنواره برترین های مساجد که در مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، در تبیین برترین ها از نگاه قرآن کریم گفت: افرادی که در کار خیر شرکت می کنند، افرادی که در کار خیر سبقت می گیرند و افرادی که در کار خیر الگو می شوند؛ سه نوع برترین های مورد تأکید قرآن هستند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی با بیان اینکه الگو شدن در امور خیر بالاترین درجه برتری است که در قرآن از آن به عنوان امامت متقین نام برده شده است، افزود: باید همیشه تلاش کنیم در انجام فعالیت ها و اموری که منتج به نتایج خیر می شود، پیشگام باشیم.

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه فعالیت های مسجدی یکی از موارد انجام امور خیر و خداپسندانه است، توجه به عمران معنوی مساجد را بر عمران مادی آن ارجح دانست و گفت: فعالان مساجد باید جاذبه این اماکن مقدس را تقویت کرده و پذیرای همه نوع از قشرها با هر فکر و ظاهر و سلیقه ای بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در سوره توبه به دو نوع مسجد فضیلت ساز و فضیلت سوز اشاره شده است، اظهارداشت: اگر مسجد به محل ایجاد تفرقه و محلی برای ضربه زدن به اسلام پایه ریزی شود، مسجد ضرار و فضیلت سوز است ولی اگر محلی برای تربیت انسان های بزرگ و تاریخ ساز و منشاء تقویت اسلام باشد؛ فضیلت ساز است.

رئیس شورای فرهنگ و عمومی خراسان شمالی بر توجه به اهمیت انسان سازی، فضیلت سازی و تکلیف مداری مساجد تأکید کرد و گفت: هرقدر مسجد سازی مهم باشد، مسجدی سازی مهم تر و افضل است.

حجت الاسلام یعقوبی، با طرح این سوال که چه کنیم تا برترین باشیم، با اشاره به سخن امام حسین علیه السلام در این باره، خوش اخلاقی و بلند همتی را دو ویژگی و شاخص مهم در برترین بودن ذکر کرد.

حجت الاسلام سیدمحمد افشین فر، قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی هم در ابتدای این جشنواره، گفت: بیست و یکم اوت هر سال که مصادف با ٣١ مرداد است، روز جهانی مساجد نامگذاری شده است چراکه در سال ١٣٤٨ در چنین روزی مسجدالاقصی که قبله اول مسلمین جهان است توسط صهیونیست ها به آتش کشیده شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی چهارمین نسل جوان خود را تربیت کرده است، شکوفایی و بروز استعدادها و توانمندی ها و تقویت بنیه دینی آنان را نیازمند فضایی مقدس همچون مساجد دانست و گفت: مسجد، بهترین مکان برای رشد مؤمن و تربیت نسلی متعهد و دیندار است.

حجت الاسلام افشین فر با بیان اینکه در شهر بجنورد برای رسیدن به نقطه مطلوب، ١٧٠ مسجد کم داریم، اظهارداشت: البته در عین ساخت و آباد کردن مساجد باید عمران معنوی آن را هم مورد توجه قرار دهیم.

قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی از بازدید و ارزیابی یک هزارو ٤٥ مسجد اهل تشیع تاکنون خبر داد و با بیان اینکه نقطه گذاری این اماکن در نقشه اینترنتی انجام شده است، افزود: از امسال شناسایی و بازدید از مساجد اهل تسنن در دستور کار قرار گرفته تا بتوانیم به مدیریت یکپارچه در حوزه مساجد برسیم.

این جشنواره با تقدیر از فعالان مساجد در چهار حوزه بسیج، هیئت امنا، کانون فرهنگی و هنری و همچنین ائمه جماعات مساجد ادامه یافت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار