مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: به مناسبت هفته دولت 9 طرح در این فرودگاه با اعتبار بالغ بر270 میلیارد ریال بهره برداری می شود.
کد خبر: ۲۸۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۲ 22 August 2016
مهدی رزاز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: در این هفته دو هزار و 600 متر به طول باند افزوده می شود که در این راستا 57میلیارد و 250 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و 51 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
وی گفت: بدین ترتیب طول باند فرودگاه بجنورد به چهار هزار و 570 متر افزایش می یابد که این افزایش موجب ارتقای ایمنی پرواز در نشست و برخاست خواهد شد.
مدیرعامل فرودگاه بجنورد گفت : 30 هزار متر مربع به گستره26 هزار و 400 متری پارکینگ هواپیما افزوده شده که در این زمینه مبلغ 13میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
وی افزود: این طرح باعث افزایش استندهای پرواز مقابل پایانه خارجی فرودگاه می شود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: بهسازی استریپ و احداث کانال در سطوح پرواز به منظور افزایش ایمنی پروازها انجام که برای اجرای این طرح 17 میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.
مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد گفت: افزایش باند از قطر 35 به 55 انجام شده است که با ایجاد دو لایه آسفالت باعث امینی پرواز می شود و اطمینان خاطر بیشتری را به خلبانان می دهد.
وی افزود: برای این منظور 22 میلیارد و 320 میلیون ریال هزینه شده است.
رزازافزود: سامانه روشنایی اپروچ و تجهیز فرودگاه جهت برقراری پروازهای شب می باشد که یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 12 میلیارد ریال هم از محل منابع داخلی هزینه شده است.
وی همچنین گفت: چهار هزارو 570 متر از باند فرودگاه به سامانه روشنایی پیشرفته تجهیز شده که هشت میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و دو میلیارد ریال از منابع داخلی استان اختصاص پیدا کرده است.
وی خاطرنشان کرد: در مجموع 20 میلیاردو 850 میلیون ریال برای نصب لوله های قبل از آسفالت، نصب رینگ، چراغها و سایر تجهیزات هزینه شده است.
مدیر فرودگاه بین المللی بجنورد عنوان کرد: ساختمان یگان حفاظت هواپیمایی با زیر بنای هزارو 207 متر و با اعتبار 17 میلیاردو 200 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی ساخته شده است و در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
رزاز افزود: سایت ارسی ای جی( rcag ) در ساختمانی با زیربنای 300 متر مربع با تمامی تجهیزات این هفته راه اندازی می شود که با احداث این سایت باعث پوشش فرکانس شمالشرق کشور می شودو همچنین فرکانس برج مراقبت را هم تقویت می کند.
وی خاطرنشان کرد: برای احداث این سایت 15 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی و 37 میلیارد ریال هم از محل منابع داخلی هزینه شده است.
پروازهای فرودگاه بین المللی بجنورد در سال 1375 با نشستن هواپیمای رییس جمهوری وقت، آیت الله هاشمی رفسنجانی، عملیاتی شد و اکنون در هفته هفت پرواز رفت و برگشت بین بجنورد - تهران صورت می گیرد.
بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی در 740 کیلومتری تهران قرار دارد.
هم اکنون سه شرکت هواپیمایی ماهان، آسمان و اترک در شش روز از هفته پروازی را از تهران به بجنورد دارند و کار جابجایی مسافران را انجام می دهند.
پیش بینی می شود با تکمیل طرح توسعه فرودگاه بجنورد، روزانه دو پرواز از این فرودگاه به سمت پایتخت انجام شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار