عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم:
عزیزی، مرگ سالانه حدود ۳ هزار پایتخت نشین را ناشی از تعلل و بی‌توجهی مسئولان در آماده‌سازی زیرساخت‌ها در مسیر اجرای طرح‌های منجر به کاهش آلودگی هوا دانست و گفت: با وجود آنکه طرح (LEZ) یکی از روش‌های علمی در زمینه رفع مشکلات است، اما نبود مدیریت واحد شهری همچنان در اجرای این طرح سنگ‌اندازی می‌کند.
کد خبر: ۲۸۲۸۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۵ 22 August 2016
عبدالرضا عزیزی با تأکید بر اینکه اجرای چنین طرح‌هایی باید یکی از اولویت‌های سازمان‌ها و نهادهایی باشد که در مدیریت واحد شهری دخیل هستند، تصریح کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات کلانشهر تهران در مغفول ماندن مدیریت واحد شهری ریشه دارد، در حالی که در تمام دنیا این شهرداری‌ها هستند که وظیفه مدیریت یکپارچه را برعهده دارند.

نماینده مردم شیروان در مجلس دهم، از جزیره‌ای عمل کردن در اجرای طرح‌های کاهش آلودگی هوای پایتخت به ویژه طرح کاهش آلایندگی هوای تهران (LEZ) انتقاد کرد و افزود: بارها در مسیر اجرای طرح هایی همچون LEZ شاهد اختلاف سلیقه سازمان‌های مختلف هستیم. به طور مثال پلیس ابتدا اعلام می کند مخالف اجرای چنین طرحی است و شهرداری موافق. همین اختلاف سلیقه در اجرای طرح ها نشان دهنده وجود مشکلات ریشه داری است که مانع تحقق مدیریت واحد شهری می شود.

عزیزی خروج خودروهای فرسوده را پیش شرط اجرای طرح LEZ دانست و گفت: به همان اندازه که خروج خودروهای فرسوده در کاهش آلودگی هوای تهران تاثیرگذار است، باید روش‌های دیگری همچون حذف موتورسیکلت‌های فرسوده و جایگزینی این ناوگان دودزا با موتورسیکلت‌های برقی نیز در دستور کار قرار گیرد. ضمن آنکه الزام توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و حمایت از توسعه مترو نیز نباید مغفول بماند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شهرنوشت،  با یادآوری اینکه اجرای طرح زوج و فرد نتوانست در کاهش آلودگی هوای تهران اثرگذار باشد و نشان داد که حذف آلایندگی ها نیاز به اقداماتی زیرساختی دارد، خاطر نشان کرد: طرح های تدوین شده برای کاهش آلایندگی هوای تهران باید بر مبنای کار کارشناسی باشد، ضمن آنکه تدوین طرح های علمی نیز نباید با اختلافات سلیقه ای مسئولان مواجه شود.

منبع : نسیم آنلاین

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار