عضو کمسیون اجتماعی مجلس تشریح کرد:
عزیزی گفت: لایحه‌ای که در خصوص برنامه ششم توسعه به مجلس تقدیم شده خالی از بندها و مواد مربوط به کاهش آسیب های اجتماعی است.
کد خبر: ۲۸۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۰ 22 August 2016

رنامه ششم توسعه در حالی مراحل نهایی تصویب خود را در کمسیون تلفیق مجلس طی می کند که جای خالی برنامه های کاهش آسیب های اجتماعی در برنامه کلی کشور برای پنج سال اینده کاملا محسوس است. اسفندماه سال گذشته آخرین مهلت دولت برای ارائه کلیات برنامه ششم توسعه به مجلس بود که در نهایت با ایراداتی که نمایندگان مجلس نهم به برنامه تدوین شده توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی گرفتند، کار تدوین و تصویب برنامه کلی کشور برای پنج سال آینده چندماهی به تعویق افتاد.

 
اینبار اما برنامه ششم، مراحل نهایی خود را در کمسیون های تخصصی مجلس و کمسیون تلفیق طی می کند تا درآینده ای نزدیک با تصویب در صحن مجلس به عنوان خط مشی و برنامه کلی کشور برای پنج سال پیش رو، در دستور کار دستگاههای اجرایی قرار گیرد.

 

 
عبدالرضا عزیزی عضو کمسیون اجتماعی مجلس با گلایه از نادیده گرفتن سهم آسیب های اجتماعی در برنامه پنج ساله ششم می گوید: موضوع کاهش آسیب های اجتماعی از موضوعات مهم و درخور توجهی است که مقام معظم رهبری نیز بر ساماندهی و تدوین قوانین و برنامه های جامع برای به حداقل رساندن آن در جامعه تاکید بسیار دارند.
 
 
 
به گفته وی، در همین راستا دست اندرکاران موضوع آسیب های اجتماعی در جامعه، سه جلسه چند ساعته را طی سال گذشته با مقام معظم رهبری برگزار کردند که در هر جلسه، ایشان تاکید بسیاری بر لزوم برنامه ریزی برای کاهش این آسیب ها در سطح جامعه داشتند و حتی در سال جاری نیز این سلسله جلسات متوقف نشده و جلسه مشترک دیگری با معظم له برگزار شد که نشان از سطح حساسیت ویژه ایشان نسبت به موضوع آسیب های اجتماعی دارد.
 
 
 
عزیزی در عین حال خاطرنشان کرد: با اینحال اما لایحه ای که دراین خصوص به مجلس تقدیم شده خالی از بندها و موادی پیرامون کاهش آسیب های اجتماعی است و دولت در تدوین این لایحه کمترین توجه را به آسیب های اجتماعی و راههای کاهش آن در جامعه داشته است.
 
 
وی که پیش از این و در مجلس نهم ریاست کمسیون اجتماعی مجلس را نیز عهده دار بود، از جای خالی موضوعاتی مانند بیکاری، اعتیاد، زنان سرپرست خانوار و آسیب های ناشی از عدم حمایت از آنان، کودکان کار و خیابانی و کارت خواب ها خبر داد و گفت: علاوه بر این موارد، متاسفانه دولت در تدوین لایحه برنامه ششم توسعه هیچ توجهی به بحث ایثارگران و اشتغال آنها نیز نکرده است.
 
 
 
به گفته این نماینده مجلس، کار بررسی لایحه ششم توسعه در کمسیون های تخصصی مجلس به پایان رسیده است و از این هفته بررسی نهایی در کمسیون تلفیق آغاز می شود.
 
 
وی بر این اساس اظهار امیدواری کرد که با روشنگری رسانه ها و عزمی که مجلس برای عملی شدن منویات مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب های اجتماعی در سطح جامعه دارد، این برنامه پیشنهادی دولت با چنین کیفیت پایینی، تصویب نشود.
 
 

منبع: مشرق

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۰۱
دولت بیچاره از همه طرف تحت فشارو هجوم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار