مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیروان گفت: : تاکنون پنج هزار هکتار از اراضی کشاورزی شیروان با صرف هزینه 15 میلیارد ریال به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.
کد خبر: ۳۰۱۳۷۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹ 25 September 2016
سعید خوشقامت در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی افزایش سوددهی، صرفه جویی در مصرف آب، مصرف آب گیاه به اندازه نیاز آبی و زیر کشت بردن سطح بیشتری از اراضی را از جمله اهداف اجرای سیستم های نوین آبیاری عنوان کرد.
 وی گفت: پایین بودن راندمان آبیاری در روش های سنتی بین 30 تا 35 درصد، اتلاف آب در فاصله انتقال از منبع آب تا محل مصرف آب و سر مزرعه، پایین بودن بهره وری آب در روش های سنتی و غیر اقتصادی بودن قطعات زراعی و هدر رفت آب در مزارع ضرورت استفاده بهینه از منابع موجود را افزایش داده است.
خوشقامت در پاسخ به اینکه چه عواملی باید در دستور کار کشاورزان قرار گیرد افزود: کشاورزان باید نسبت به یکپارچه سازی اراضی خرد خود اقدام نمایند، روش های سنتی و کم بازده را کنار بگذراند و در مدیریت و مصرف آب نهایت تلاش خود را به عمل آورند.

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: هم اکنون سیستم مکانیزه آبیاری در 420 هکتار از مزارع شیروان در حال اجرا است که از این میزان 200 هکتار کم فشار، 150 هکتار بارانی و 70 هکتار قطره ای است اظهار کرد: برای اجرای سیستم مکانیزه آبیاری در این مزارع 20 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.
 
کد: ۱۲۰
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار