خراسان شمالی میزبان همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: پیوند دین و علم عامل تحقق جامعه مترقی است و قران محوری ترین منبع الهی و انسانی برای تحقق جامعه آرمانی و دینی است.
کد خبر: ۳۰۲۹۸۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۴ 27 September 2016
دکتر سعید پورعلی، با اشاره به برگزاری همایش ملی سلامت از دیدگاه قران کریم دربجنورد، اظهار کرد: قرآن کتابی است که هم به زندگی فرد و هم به زندگی اجتماعی انسان توجه ویژه دارد.
وی با اشاره به اینکه به تعبیر خود قرآن این کتاب، کتاب شفا، رحمت و انسان ساز است، خاطرنشان کرد: عرصه زندگی انسان دو بعد جسمی و روحی را در بر می گیرد و قرآن هر دو معیار را در نظر گرفته و برای جلوگیری از آسیب و حوادثی که زندگی انسان را دچار اختلال کند، برنامه ریزی می کند.
پورعلی با بیان اینکه امروز با توجه به پیچیدگی زندگی انسان ها، توجه به سلامت روانی و معنوی در کنار سلامت جسمانی از مهم ترین دغدغه های همیشگی زندگی انسان است، اضافه کرد: قرآن برای زندگی روانی و سلامت روحی انسان ها آموزه های بسیار ارزشمندی را به جامعه بشری عرضه کرده است.
وی ادامه داد: علم می تواند از منبع وحی و معرفت وحیانی برای کاهش آلام و دردها و ارتقای معنوی استفاده کند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: علم امروز نمی تواند نسبت به تعدد منابع معرفتی برای ارتقای زندگی انسان بی توجه باشد و قرآن به عنوان یکی از منابع معرفنی و حیاتی در این زمینه محور است.
پور علی ادامه داد: مطالعات میان رشته ای و ایجاد ارتباط میان آموزه های وحیانی و آموزه های بشری و ارتقای دانش، بینش و علم به ارتقای زندگی انسان ها منتهی می شود و در همین راستا همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم عامل مناسبی برای پیوند علم و دین تلقی می شود.
وی با اشاره به اینکه برگزاری اینگونه همایش ها فرصت مغتنمی است که باید به فال نیک گرفته شود، تصریح کرد: قرآن جهت ارتقاء و کیفیت بخشی به زندگی انسان ظرفیت های بسیار فراوانی دارد که این همایش در واقع قطره ای از دریاست که بخش کوچکی از آموزه های دینی در حوزه سلامت را به منصه ظهور می رساند.
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی ضمن تقدیر از جهاد دانشگاهی واحد خراسان شمالی و همکاری موثر سازمان فعالیت های علوم قرآنی و دانشگاه علوم پزشکی استان، خاطرنشان کرد: دست اندرکاران این همایش گام مهم و اثربخشی را برداشته اند که به عنوان حرکتی علمی و دینی قابل تقدیر است.
همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم 7 و 8 مهرماه جاری در بجنورد برگزار می شود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار