مدیرکل کار، تعاون و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: با توجه به بازدهی اقتصادی خوب کشت گل محمدی در یک برنامه پنج ساله ، چهار هزار هکتار از اراضی استان زیر کشت گل محمدی می رود.
کد خبر: ۳۰۳۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰ 27 September 2016
حسن نوری سه شنبه در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: خوشبختانه در اجرای طرح کاشت گل محمدی اجماع کلی بین منابع طبیعی و اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی وجود دارد و بررسی ها و کارهای کارشناسی در این مورد به خوبی انجام شده است.
وی افزود: بر اساس مطالعاتی که در این مورد انجام شده است به ازای هر هکتار کشت گل محمدی 500 سی سی اسانس استحصال می شود و از آنجایی که استان ما در موقعیت اقلیمی مناسبی برای کاشت این گیاه وجود دارد از پنج اسانسی که از گل محمدی تهیه می شود چهار اسانس در این استان به دست می آید.
وی خاطرنشان کرد: بر اساس این مطالعات هر هکتار کشت گل محمدی 150 میلیون ریال درآمدزایی دارد که می تواند حرفه مناسبی برای اشتغالزایی جوانان باشد هرچند که سعی داریم در امر فرآوری این محصول بیشتر سرمایه گذاری کنیم .
نوری در خصوص مذاکرات با شرکت باریج اسانس و زردبند گفت: این شرکت برای عقد قرارداد بلند مدت فرآوری از گل محمدی و همچنین خرید دو گیاه دارویی اسطوخودوس و رزماری در سطح کشت گسترده اعلام کرده است.
وی خاطرنشان کرد: 485 هکتار از اراضی دیم و 365 هکتار از اراضی آبی استان هم اکنون آماده کشت گل محمدی است همچنین تعداد 150 خانوار در استان هم اعلام همکاری برای کشت گل محمدی را دارند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار