رئیس جهاد دانشگاهی کشور از راه اندازی پژوهشکده مطالعات میان رشته ای قرآن کریم در این نهاد خبر داد.
کد خبر: ۳۰۳۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶ 28 September 2016
دکترحمیدرضا طیبی با اشاره به برپایی همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم در خراسان شمالی، اظهار کرد: مطالعات میان رشته ای قرآن کریم در سازمان فعالیت های قرآنی جهاددانشگاهی آغاز شده است و امیدواریم در آینده نزدیک با تشکیل گروه پژوهشی مرتبط و پژوهشکده مطالعات میان رشته ای شاهد برکات آن باشیم.
وی با بیان اینکه دین و علم از هم جدا نیستند که بخواهیم بین آنان پیوند برقرار کنیم و غفلت از پرداختن به این مهم بحث دیگری است، افزود: در قرآن کریم، نهج البلاغه، دعای عرفه امام حسین(ع) و دیگر اسناد دینی معتبر پیوستگی بین علم و دین مشاهده می شود.
طیبی ادامه داد: اگر بخواهیم به صورت مصداقی هم از میان دانشمندان جهان اسلام در حوزه برقراری رابطه بین علم و دین نام ببریم، ابوعلی سینا محصول این پیوند بود و در دوره معاصر نیز جهاددانشگاهی سمبل دیگری از برکات این پیوند است.
وی خاطرنشان کرد: توصیه و تاکید فراوان قرآن به علم آموزی و توجه به اسرار خلقت خداوند، همواره سبب تربیت عالمان برجسته حوزه سلامت در تاریخ شده و وجود چنین عالمان دینداری خود دلیلی بر اثر بخشی قرآن کریم در امر سلامت است.
طیبی گفت: توجه جدی بشر به آموزه های قرآن کریم در زمینه های علم، آگاهی، قناعت، عدل، داد، تقوا، پرهیزکاری، اخلاق، اتحاد و صمیمیت، از خودگذشتگی و جهاد سبب می شود که علاوه بر سعادتمندی بشر در همه زمینه ها در حوزه سلامت هم به لحاظ روحی که منشاء بیشتر گرفتاری های بشر بوده و هم به لحاظ جسمی، انسان از سلامت به معنای واقعی آن برخوردار شود.
همایش ملی سلامت از دیدگاه قرآن کریم 7 و 8 مهرماه 95 در بجنورد مرکز خراسان شمالی در حال برگزاری است.
استان 936هزار نفری خراسان شمالی شمال شرق کشور قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار