معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی خراسان شمالی گفت: 5٠ نفر از کارشناسان اداره کل بهزیستی استان آموزش های پیشگیری از ایدز را به منظور غربالگری مددجویان تحت پوشش مراکز بهزیستی را فرا گرفته اند.
کد خبر: ۳۱۴۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۷ 20 October 2016
هاجر پاکدین اظهار کرد: کارشناسان تمامی مراکز اقامتی، سالمندان، بیماران روانی، اقامتی میان مدت درمان اعتیاد، سرپناه شبانه و DIC استان در این دوره آموزشی حضور داشتند.
وی اظهار کرد: راه انتقال این بیماری در سالهای اخیر از طریق رابطه های نامشروع جنسی رشد بیشتری کرده و هرکس باید با راه های انتقال این بیماری آشنا باشد و این مهم هم از خانواده ها شروع می شود و امیدواریم که با برگزاری چنین آموزش هایی بتوانیم از این بیماری در استان پیشگیری کنیم.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره آموزشی کارشناسان مراکز یادشده در خصوص روش های انتقال ایدز و راه های پیشگیری از آن آموزش دیدند.
معاون توسعه پیشگیری بهزیستی تصریح کرد: تمام مددجویان تحت پوشش این مراکز توسط کارشناسان آموزش دیده مورد غربالگری قرار میگ یرند و در صورت مثبت بودن فرد به کلینیک مربوط معرفی و پس از آن اقدامات درمانی انجام می شود.
به گزارش ایرنا، رضا فاضلی کارشناس مسئول مبارزه با بیماری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی تعدا د بیماران مبتلا اچ.آی.وی ( ایدز) در این استان 936 هزار نفری 61 نفر اعلام کرده است که 75 درصد آن ها مرد و 25 درصد دیگر زن هستند.
وی معتقد است که تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر 40درصد، رابطه های نامشروع جنسی 40 درصد، انتقال از مادر به کودک هم 4 درصد و بقیه نیز عوامل نامشخصی هستند که در مبتلا بودن به این بیماری موثر بوده اند.
این در حالی است، که این آمار در سال گذشته شامل تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان مواد مخدر 70درصد، رابطه های نامشروع جنسی17 درصد، انتقال از مادر به کودک هم حدود نیم درصد بود.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار