زنگ پدافند غیرعامل روز یکشنبه در دبیرستان شهدای فرهنگی حضرت زینب (ص) بجنورد نواخته شد و بدین ترتیب دانش آموزان برای مقابله با حوادث مختلف آموزش های لازم را فرا می گیرند.
کد خبر: ۳۱۶۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷ 23 October 2016
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری خراسان شمالی در این آیین گفت: خوشبختانه در سال های اخیر توجه به موضوع پدافند غیرعامل در بخش های مختلف جامعه بیشتر شده و با همراهی و هماهنگی دستگاه های اجرایی برای تقویت زیرساخت های استان نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.
علی ثروتی عنوان کرد: تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم در این حوزه بسیار مهم است و دانش آموزان در خط مقدم این جبهه قرار دارند و در بخش سایبری هم تهدید می شوند لذا باید بتوانیم کشور و شهروندان را از آسیب های این حوزه مصون نگه داریم.
وی با اشاره به اینکه تهدیدات به نسبت پیشرفت ها افزایش یافته است، بیان کرد: جنگ های نیابتی، تروریستی، امنیتی و تفکر تکفیری در مقابل تفکر ناب محمدی(ع) بخشی از تهدیدات دشمن است.
وی به تلاش های دشمن در عرصه اقتصادی هم اشاره کرد و افزود: کاهش مصنوعی قیمت نفت، رقابت خصمانه صادرات، آلوده کردن مواد غذایی، دارو و زیرساخت ها از دیگر تهدیدات دشمن است که برای کشور ما نیز وجود دارد.
وی در ادامه تصریح کرد: اگر به این موضوع بی توجه باشیم همه دستاوردهای فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کشور در کمترین زمان از بین رفته و آسیب های فراوانی در بخشهای مختلف به جامعه و مردم وارد می شود.
وی گفت: با نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل امیدواریم هشدار و آگاهی بخشی به دانش آموزان در حد مطلوبی در طول سال صورت گیرد تا آینده سازان کشور با آموزش لازم خود را برای مقابله با حوادث طبیعی و غیر طبیعی آماده کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار