مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: افزون بر 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای تعمیر و تجهیز 2 مجتمع فرهنگی و هنری شیروان اختصاص یافته است که با تخصیص آن عملیات اجرایی این واحدهای فرهنگی شتاب می گیرد.
کد خبر: ۳۱۶۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸ 23 October 2016
حسین فرخنده شنبه شب در آیین گشایش سومین سوگواره هنر عاشورایی شیروان اظهار کرد: با توجه به اینکه هنر تئاتر استان و شیروان روبه رشد است باید مکان مجزایی برای سالن تئاتر هم در این شهرستان در نظر گرفته شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: یکی از دارایی های بسیار ارزشمند ما ایرانیان پیوند هنر با دین و مذهب است که در غرب پیوند دین و هنر از هم گسسته است و محتوایی غنی در بر ندارد.
وی با اشاره به اینکه فرهنگ را جامعه فرهنگی می سازد گفت: هنرمندان موجد فرهنگ هستند و باید زمینه های شکوفایی آن در استان فراهم شود.
فرخنده با تاکید به اینکه به سمتی نرویم که تعزیه دولتی شود افزود: این هنر باید مردمی بماند و عشق و علاقه مد نظر باشد و از هنرمندان تعزیه نیز حمایت شود تا دغدغه و مشکلاتی از جمله بیمه را نداشته باشند.
وی همچنین با اشاره به نشریات تعطیل شده شیروان گفت: یکی از ارکان توسعه هر شهرستان مطبوعات و رسانه آن شهرستان است که وضعیت نشریات از لحاظ اقتصادی وضعیت خوبی نیست و باید تمهیداتی اندیشیده شود.
مدیر امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی گفت: شیروان ظرفیت های خوبی در تئاتر و سینما دارد و استقبال مردم این شهر از فعالیت های فرهنگی ستودنی است.
ابوالحسن حیدری با قدردانی ازشرکت کنندگان سومین سوگواره هنر عاشورایی شیروان گفت: تعداد آثاری که به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده نشان از علاقه این مردم به فرهنگ و هنر است.
وی گفت: باید زیرساخت های فرهنگی این شهرستان تقویت شود و برنامه ها از مرکز استان تمرکززدایی شوند و به سمت شهرستانها نیز جریان یابند.
شهرستان شیروان با 157 هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در 60 کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار