علی اکبر وحدتی :
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی گفت: ایجاد موزه های مشارکتی و خصوصی در دستور کار معاونت میراث فرهنگی خراسان شمالی قرار گرفت.
کد خبر: ۳۱۷۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰ 24 October 2016
علی اکبر وحدتی با اعلام این خبر در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی اظهار کرد: در راستای سیاستگذاری اداره کل موزه های سازمان میراث فرهنگی مبنی بر حفظ و نگهداری یادمان های تاریخی و فرهنگی و انتقال این ارزشها به نسلهای بعدی در صدد ترغیب و تشویق مجموعه داران شخصی به راه اندازی موزه های مشارکتی و خصوصی هستیم .
وی گفت: با توجه به پیشینه تاریخی و فرهنگی استان خراسان شمالی بسیاری از اشیای تاریخی که ارزش فرهنگی دارند در اختیار عموم مردم هست که بعضی از علاقه مندان نسبت به جمع آوری این اشیا و قرار دادن آن در تزئینات منزل خود نموده اند .
وحدتی افزود: در نظر داریم تا با عقد تفاهم نامه با مجموعه داران شخصی شرایطی را فراهم نمائیم که این افراد نسبت به راه اندازی موزه های شخصی اقدام نموده و از این لحاظ علاوه بر به نمایش گذاشتن اشیا تاریخی و فرهنگی خود از این اقدام ارزنده انتفاع مالی نیز کسب نمایند . پایش و کارشناسی اشیا تاریخی ، مرمت اصولی اشیاء ، اسناد ، کتب و ... تدوین استاندارد های موزه ای ، ارایه تسهیلات جهت راه اندازی موزه از اهم اقداماتی خواهد بود که معاونت میراث فرهنگی به بخش خصوصی کمک خواهد کرد .
معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان شمالی همچنین از ارایه تفاهم نامه و رایزنی با بخش خصوصی و راه اندازی موزه مشارکتی با یکی از بانکهای استان خبر داد .
وحدتی از علاقه مندان و مجموعه داران خصوصی دعوت کرد که در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با مراجعه به معاونت میراث فرهنگی اداره کل استان در اینخصوص اطلاعات بیشتری کسب نمایند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار