هاجر پاکدین :
معاون ‌بهزیستی خراسان شمالی گفت: در طرح غربالگری بینایی 250 پایگاه دائمی و موقت پیش‌بینی‌شده است که شامل تمامی مهدهای کودک، روستا مهدها و مراکز بهداشتی کل استان می‌شود.
کد خبر: ۳۱۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۸ 24 October 2016
هاجر پاکدین در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی با بیان اینکه طرح کشوری غربالگری بینایی کودکان یک تا ۶ سال برای پیشگیری از تنبلی چشم از روز گذشته در استان خراسان شمالی آغاز شده است اظهار کرد: در این طرح کودکان 1 تا 6 سال مورد غربالگری قرار می‌گیرند تا از بروز احتمالی تنبلی چشم در آن‌ها جلوگیری شود.
وی بر ضرورت جدی گرفتن آزمایش‌های تنبلی چشم در کودکان تأکید کرد و گفت: این بیماری درصورتی‌که پیش از 6 سالگی دیده شود قابل‌درمان است.به همین دلیل خانواده‌ها باید توجه داشته باشند که کودکان یک الی 6 سالشان را پیش از رسیدن به سن 6 سالگی طی سه سال متوالی مورد آزمایش قرار دهند تا در صورت مشاهده، درمان شود.
پاکدین افزود: این بیماری با چشم دیده نمی‌شود و ظاهر چشم ممکن است سالم به‌نظر برسد به همین دلیل خانواده‌های دارای چنین فرزندانی حتماً باید به مراکز غربالگری مراجعه کنند. طرح غربالگری بینایی پیش‌ازاین نیز در استان اجرا می‌شد اما اکنون به‌صورت ضربتی اجرا می‌شود.
معاون ‌بهزیستی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته 38 هزار و 500 کودک 3 تا 6 سال در این طرح مورد غربالگری قرار گرفتند که معادل 70 درصد کودکان بوده که هدف ما امسال پوشش حداقل 98 درصد کودکان 1 الی 6 سال است تا بتوانیم به‌طور کامل این بیماری را درمان کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار