احمد کنعانی :
مدیر جهاد کشاورزی فاروج گفت: ساماندهی تولید و عرضه زعفران از دغدغه های فعالان این بخش است.
کد خبر: ۳۱۷۶۴۰
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴ 25 October 2016
احمد کنعانی در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی با بیان تاریخچه کشت این محصول خاطرنشان می کند: در این حوزه عملکرد مناسبی در مزارع زعفران، گردش مالی خوب، آب و هوا و آبیاری مناسب و کشاورزان زبده و فعالی داریم که در رونق این محصول تاثیر بسزایی دارند.
وی درباره فرآوری و بسته بندی این محصول هم  اعلام می کند: سال گذشته صدور این محصول برای انجام این عملیات به مشهد صورت می گرفت ولی امسال برای 3 هزار و 500 کیلو زعفران، جواز تاسیس صادر شده که فرآوری و بسته بندی  هزار کیلو امسال در حال انجام است .
کنعانی  از صدور 3 مجوز تاسیس واحدهای فرآوری زعفران  خبر می دهد و می گوید: متقاضیان در حال پیگیری مراحل اداری هستند.
مدیر جهاد کشاورزی فاروج نیز در خصوص رونق کشت زعفران در این شهرستان گفت: به دلیل کمبود بارندگی در سال های اخیر و همچنین درآمد خوبی که از کشت این محصول به دست می آید، تولید و کشت زعفران در این شهرستان رونق خاصی پیدا کرده است.
کنعانی افزود: سطح زیر کشت این محصول در سال گذشته در این شهرستان 980 هکتار بود که امسال به هزار و 600 هکتار افزایش پیدا کرده است.
وی عنوان می کند: تولید گل زعفران در سال گذشته 264 تن و تولید سرگل نیز 3 هزار و 300 کیلو بود که امسال این مقدار به ۵۷۰ تن گل زعفران و همچنین ۷۰۰۰ کیلو تولید سرگل افزایش پیدا کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار