عباس اهرابی :
مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت: هم اکنون بیش از ۳۳ هزار و۶۰۰ خانوار با جمعیت ۶۱ هزار و۵۸۱ نفر در خراسان شمالی از تمامی خدمات کمیته امداد این استان بهره مند هستند.
کد خبر: ۳۳۲۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰ 21 November 2016
عباس اهرابی در گفت و گو با خبرنگار تابناک خراسان شمالی با اشاره به اینکه هم اکنون ۱۹ هزار و ۲۳۹ زن سرپرست خانوار در خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، بیان کرد: تعداد قابل توجهی از این افراد در بازه سنی کمتر از ۴۰ سال قرار دارند و آسیب‌های زیادی آن‌ها را تهدید می‌کند.
مدیر کل کمیته امداد استان خراسان شمالی با بیان اینکه مشکلات مالی و کمبود آموزش‌های لازم از جمله تهدیدهای مهم زنان سرپرست خانوار در خراسان شمالی است، اظهار کرد: علاوه بر این بیش از سه هزار و۵۰۰ دختر بازمانده از ازدواج در بین مددجویان کمیته امداد استان شناسایی شده که آن‌ها نیز در معرض آسیب‌های متعددی چون مسائل روحی و روانی هستند و باید برای بهبود زندگی آن‌ها تلاش شود.
اهرابی تصریح کرد: از بین تمامی مددجویان کمیته امداد استان بیش از ۱۶ هزار و۵۰۰  خانواده به علت فوت سرپرست، ۱۲ هزار و۳۳۲ خانواده به دلیل از کار افتادگی سرپرست، تحت حمایت این نهاد هستند.
وی افزود: همچنین دو هزار و۴۱۹  نفراز مددجویان این نهاد در استان به علت طلاق دچار مشکل شده‌اند و ۴۵۲ خانواده  هم جزو خانواده‌های زندانیان به شمار می‌روند.
مدیر کل کمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینکه حدود۱۰ درصد از جمعیت ۹۰۰ هزار نفری خراسان شمالی جامعه هدف کمیته امداد هستند، گفت: این نهاد برای توانمند سازی مددجویان و کاهش آسیب‌های اجتماعی آن‌ها دو اقدام شاخص کرده که یکی از آن‌ها اجرای پیوست فرهنگی برای خانواده‌های مددجویان است که با اجرای این برنامه‌ها آسیب‌های جامعه هدف شناسایی، استخراج و مشخص شده است.
اهرابی  اقدام دوم برای توانمند سازی این خانواده‌ها را اجرای طرح‌های اشتغال متناسب با استعداد درونی این افراد عنوان کرد و افزود: هم اکنون حدود ۱۷ هزار طرح اشتغال برای مددجویان اجرایی شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار